Název:
Porovnanie správania spotrebiteľov pri nákupe športovej výbavy v e-shopoch a kamenných obchodoch
Překlad názvu:
Comparison of consumer behaviour when purchasing sport equipment in e-shops and brick-and-mortar stores
Autoři:
Marečková, Barbora ; Tahal, Radek (vedoucí práce) ; Škvarka, Peter (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Táto bakalárska práca prináša informácie o správaní spotrebiteľov pri využívaní novej formy spôsobu nakupovania: nakupovania v e-shopoch, v porovnaní s nakupovaním v kamenných obchodoch. Informácie sú ďalej porovnávané medzi obyvateľmi Českej a Slovenskej republiky. V práci sa zameriavam na produktovú kategóriu športovej výbavy, analyzované sú obchody Rock point, Hervis Sport, Exisport, Belda Sport, A3 Sport, Intersport, Sportisimo a Sportsdirect.com. Prináša odpovede na otázky, či je správanie spotrebiteľov ovplyvnené tým, či šport vykonávajú pravidelne alebo nie, ako často rôzne druhy spotrebiteľov v športových obchodoch nakupujú a či v súčasnosti vôbec nákup v e-shopoch u týchto predajcov využívajú. Práca sa skladá z teoretických poznatkov súvisiacich s výskumom, ďalej z analýzy športových obchodov a z analýzy môjho vlastného primárneho výskumu.Tato bakalářská práce přináší informace o chování spotřebitelů při využívání nové formy způsobu nakupování: nakupování v e-shopech, v porovnání s nakupováním v kamenných obchodech. Informace jsou dále porovnávány mezi obyvateli České a Slovenské republiky. V práci se zaměřuji na produktovou kategorii sportovní výbavy, analyzovány jsou obchody Rock point, Hervis Sport, Exisport, Belda Sport, A3 Sport, Intersport, Sportisimo a Sportsdirect.com. Přináší odpovědi na otázky, zda je chování spotřebitelů ovlivněno tím, provádějí-li sport pravidelně nebo ne, jak často různé druhy spotřebitelů ve sportovních obchodech nakupují a využívají-li vůbec v současnosti nákup v e-shopech u těchto prodejců. Práce se skládá z teoretických poznatků souvisejících s výzkumem, dále z analýzy sportovních obchodů a z analýzy mého vlastního primárního výzkumu.This bachelor thesis brings information about consumer behaviour related to the new way of shopping - i.e. shopping in e-shops, with the aim of comparing e-shopping with shopping in brick-and-mortar stores. This thesis further compares consumer behaviour between the residents of Czech Republic and Slovakia. In the thesis The principal focus of this analysis is on the product category of sport equipment available at the following retail stores: Rock point, Hervis Sport, Exisport, Belda Sport, A3 Sport, Intersport, Sportisimo and Sportsdirect.com. The purpose of this thesis is to answer the following research questions: to what extent is consumer behaviour affected by doing sports on regular basis, how often do different types of consumers shop in these stores, and to what extent is the e-shopping option used by these consumers at the present. In order to answer these questions, this thesis consists of theoretical part related to the research area, followed by a comprehensive analysis of the aforementioned sport stores concluded by the analysis of my own primary research.
Klíčová slova:
e-shop; marketingový výzkum; nákupní chování; spotřebitel; consumer; consumer behaviour; e-shop; marketing research
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/42455