Název:
Management kvality v logistike
Překlad názvu:
Quality management in logistics
Autoři:
Chomová, Petronela ; Vinš, Marek (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Diplomová práca sa zaoberá aplikáciou managementu kvality v netradičnej oblasti logistiky, ktorá sa postupne stáva jej neoddeliteľnou súčasťou. Cieľom diplomovej práce je zistiť postoj a mienku českých poskytovateľov služieb v oblasti logistiky o jednotlivých aspektoch kvality, ich záujem o management kvality a hlavne jeho využitie v reálnom svete. Druhotným cieľom je analýza konceptu managementu kvality, jeho metódy, prístupy a prepojenie s logistikou. Práca sa v prvej teoretickej časti zameriava historickým vývojom a vymedzením pojmu kvalita. Sú definované metódy zlepšovania kvality, jej strategický význam a druhy ocenení za kvalitu v Českej republike a vo svete. V ďalšej časti sú rozoberané najčastejšie prístupy k managementu kvality v podobe noriem ISO rady 9000 a Total quality management. Nasledujúca kapitola je venovaná otázke logistiky a poskytovateľom logistických služieb. Posledný diel sa zaoberá pokojnosťou zákazníka v 21. storočí a jeho očakávaniami. V praktickom bloku je predstavený postup pri tvorbe dotazníku, jeho výsledky a vyhodnotenie získaných dát.Diplomová práce se zabývá aplikací managementu kvality v netradiční oblasti logistiky, která se postupně stává její nedílnou součástí. Cílem diplomové práce je zjistit postoj a mínění českých poskytovatelů služeb v oblasti logistiky o jednotlivých aspektech kvality, jejich zájem o management kvality a hlavně jeho využití v reálném světě. Druhotným cílem je analýza konceptu managementu jakosti, jeho metody, přístupy a propojení s logistikou. Práce se v první teoretické části zaměřuje historickým vývojem a definicí kvality. Jsou definovány metody zlepšování kvality, její strategický význam a druhy ocenění za kvalitu v České republice a ve světě. V další části jsou rozebírány nejčastější přístupy k managementu kvality v podobě norem ISO řady 9000 a Total quality management. Následující kapitola je věnována otázce logistiky a poskytovatelům logistických služeb. Poslední díl se zabývá spokojeností zákazníka v 21. století a jeho očekáváním. V praktickém bloku je představen postup při tvorbě dotazníku, jeho výsledky a vyhodnocení získaných dat.This thesis deals with the application of quality management in the unconventional field of logistics that are increasingly becoming inseparable parts. The aim of the thesis is to find out logistics provider's attitude and opinion about various aspects of the quality, their interest in quality management and especially its usefulness in the real world. Secondary aim is to analyze the concept of quality management, methods being used and matter of connection with logistics. The theoretical part of the thesis focus on historical development and definition of the quality. There are methods being used to improve the quality, strategic importance of quality management and different types of quality awards in Czech Republic and around the world. In the next chapter are the most frequently discussed approaches to quality management as ISO 9000 standards and Total quality management. Following section is devoted to logistics and logistics providers. Last chapter deals with customer satisfaction in 21st century and customer expectations. Practical part is centered on creation of the survey, evaluation of the obtained data and the final result.
Klíčová slova:
Management kvality; normy ISO řady 9000; poskytovatelé logistických služeb; Total quality management; zákaznická spokojenost; customer satisfaction; ISO 9000 standards; logistics providers; Quality Management; Total quality management
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/41339