Název:
Výrazové prostředky reklamního videa
Překlad názvu:
Elements of Commercial Video Expression
Autoři:
Zeman, Daniel ; Truhlář, Filip (vedoucí práce) ; Mezuláník, Radek (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Práce je zaměřena na teoretický popis nejzákladnějších výrazových prostředků audiovizuálního díla. Dokument se zaměřuje hlavně na prostředky související s jednotlivým záběrem, jako je například velikost záběrů, pohyb kamery, optická kresba nebo zmnožená expozice a také na nejzákladnější pravidla střihové sklady i skladby dramaturgické. U každé skupiny výrazových prostředků, přináší příklady užití těchto nástrojů v praxi reklamního videa. Poznatky z teoretické části jsou pak využity při analýze krátkého reklamního spotu. Video je rozebráno na jednotlivé záběry,u kterých jsou pak analyzovány různé skupiny výrazových prostředků. Po této analýze je provedena syntéza dat z jednotlivých záběrů a na základě těchto dat, jsou vyvozeny závěry o kvalitě a kvantitě výrazových prostředků v celém reklamním videu. V poslední části práce je rozebrán koncept reklamního videa pro svatební agenturu a celý dokument uzavírá vypracovaný storyboard krátkého předsvatebního spotu.This paper deals with the the theoretical description of fundamental elements in cinematography. The document focuses mainly on elements associated with each shot, such as the framing, camera movement, speed of motion or onscreen space as well as on the most basic rules of editing and on the relation of shot to shot. For each group of elements, gives examples of the use of these elements in real commercials videos. The theoretical part is then used to analyze short advertising video.The video is broken down into individual shots, and they are then analyzed by different groups of elements. After this analysis the work brings the synthesis of analyzed data from shots and then, conclusions are drawn about the quality and quantity of basic elements in the analyzed commercial video. The last part of the paper deals with concept of promotional videos for a wedding agency and the entire document concludes in storyboard for pre-wedding spot.
Klíčová slova:
dramaturgická skladba; expozice; kamera; mizanscéna; reklamní video; storyboard; střihová skladba; výrazové prostředky; camera; commercial video; continuity editing; exposure; expression elements; film editing; Mise-en-Scene; shot; storyboard
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/46483