Název:
Predikce úspěšnosti studenta Národohospodářské fakulty VŠE
Překlad názvu:
Prediction of student performance at Faculty of Economics, University of Economics
Autoři:
Adamcová, Lucie ; Hronza, Martin (vedoucí práce) ; Babin, Jan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této bakalářské práce je otestovat kvalitu testu Obecné studijní předpoklady společnosti Scio jako přijímacího kritéria na Národohospodářskou fakultu VŠE. Spolu s tím práce nalézá a testuje další determinanty a prediktory studentského úspěchu na fakultě. Hlavní hypotézou práce je, že vztah výsledku testu OSP s úspěchem studenta na NF VŠE je kladný (čím vyšší test OSP, tím horší známka) případně nevýznamný a nesplňuje tedy kritérium kvalitního přijímacího testu. Práce totiž předpokládá neefektivitu veřejného systému školství díky absenci tržních signálů. Práce tuto hypotézu vyvrací na základě regresní a korelační analýzy výběrového souboru 225 studentů NF VŠE. Pomocí těchto dat práce dále testuje různorodé proměnné a jejich predikční schopnost studentova úspěchu. Nejlépe v tomto směru dopadla studentova průměrná známka z maturitní zkoušky.The main task of this thesis is to test the quality of Scio's General Academic Prerequisites (OSP) test as entrance exam to Faculty of Economics, University of Economics. Besides that the thesis finds and tests other determinants and predictors of students' success on the faculty. The main hypothesis states: the relationship of results of OSP with success of student on faculty is positive eventually nonexistent and so it does not fulfill the criterion of high-quality entrance exam. The thesis assumes inefficiency of public school system thanks to absence of market signals. The thesis refutes this hypothesis based on regression and correlation analysis of sample of 225 students of the faculty. Using this dataset the thesis tests various variables and their prediction ability of students' success. Maturity's exam proved to be the best of those variables.
Klíčová slova:
predikce úspěchu; standardizované testy; veřejný sektor; vzdělání; education; prediction of success; public sector; standardized tests
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/44237