Název:
Dopady internetových sociálních sítí na uživatele
Překlad názvu:
The impacts of online social networks on users
Autoři:
Kobrle, Daniel ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Dalihod, Martin (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této práce je analyzovat současný stav internetových sociálních sítí a jejich dopady na uživatele. V současnosti se tyto sítě stávají velmi populární a počet jejich uživatelů dramaticky roste. Roste také doba, kterou na těchto sítích tráví. Úvodem je analyzováno, co vedlo ke vzniku sociálních sítí, jaké byly jejich původní cíle a vize, co je podmínkou vzniku velké sítě a jak probíhá přeměna malé sítě na velkou. Dále popisuji, jak se současná politika velkých sítí odklání od původních cílů a vizí. Poté nastiňuji, jak rozsáhlé je komerční využití internetových sociálních sítí a jakým způsobem tyto sítě umožňují vydělávat. Pozornost věnuji hlavně novým typům reklamy, které se na nich uplatňují. Poté je zde popsáno, jak se užívání sociálních sítí projevuje na jejich uživatelích, jaké jsou jejich pozitivní, ale hlavně negativní dopady. Jsou zde popsány změny životního stylu, životního tempa, změny hodnot a substituce osobních forem komunikace způsobené jejich užíváním. Dále také vliv těchto sítí na způsob šíření informací a psychologický rozbor působení sítě na uživatele s jeho následky. Závěrem se zabývám riziky, kterým jsou uživatelé sociálních sítí vystaveni a patogenním jevům, které v jejich důsledku vznikají.The purpose of this work is to analyze the current state of online social networks and their impact on users. Currently these networks are becoming very popular and the number of their users is growing dramatically. The time they spend on those networks is also increasing. First, theres analyzed, what led to the emergence of social networking, what were their original goals and visions, what are the requirements of genesis of a large social network and how the small network is being transformed into a large one. I describe how the current policy of the large networks diverts from its original aims and visions. Then outline how large the commercialization of the Internet social networks is and how these networks allow earning. I pay attention especially to new types of ads that can be applied to them. Then there is described how the use social networks influences their users, what are the positive, but mostly negative effectc. There are also described changes in lifestyle, pace of life, changes in values and substitution of personal forms of communication caused by their use. As well the influence of these networks to the way how the information are spread and analysis of the psychological effects on the users of the network with its consequences. Finally i deal with the risks users of social networks are exposed to and the pathogenic phenomena that arise in consequence.
Klíčová slova:
advergaming; cílená reklama; facebook; informační přesycení; internet; Sociální sítě; virtuální přátelé; virální reklama; šíření informací; Advergaming; facebook; information glut; information spread; Internet; Social Networking; targeted ads; viral advertising; virtual friends
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/23182