Název:
Marketingová komunikace Národního muzea; Komunikace vázaná na stěžejní krátkodobé výstavy v hlavní budově v letech 2005 - 2008
Překlad názvu:
The marketing communication of the National museum in Prague
Autoři:
Kmeťová, Markéta ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Gabriel, Zbyněk (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce "Marketingová komunikace Národního muzea v Praze; Komunikace vázaná na stěžejní krátkodobé výstavy v hlavní budově v letech 2005 -- 2008" je zaměřena na charakteristiku komunikace Národního muzea s veřejností a popis nejčastěji využívaných nástrojů při propagaci stěžejních tématických výstav. Pomocí vzájemné komparace jednotlivých kampaní mapuje vývoj marketingové komunikace a rozdíly v jejich zpracování. Hlavním cílem práce je zdůraznit pozitivní stránky aplikace marketingových metod kulturními institucemi. Popis jednotlivých kampaní odráží schopnost organizace využít základních prvků komunikačního a mediálního mixu. Obsahová analýza publicity na internetu doplňuje shrnutí marketingového dopadu kampaní. Závěr práce je věnován zjištění povědomí o výstavní činnosti Národního muzea a znalosti kampaní mezi veřejností formou kvantitativní sondy a celkovému shrnutí problematiky využívání marketingových technik kulturními zařízeními.The diploma thesis "The marketing communication of the National museum in Prague" focuses on the communication of the National museum with public and characterizes some principles of marketing which the National museum uses for advertising its main exhibition. This thesis also monitors modifications of the processing of the campaigns in time. The main aim is to highlight positive aspects of the application of marketing techniques in marketing cultural institutions. Description of each campaign reflects the organization's ability to use basic elements of communication and media mix. Content analysis of online publicity completes summary of the impact of marketing campaigns. The final part tries to find solutions of the public awareness of the National Museum's exhibition and knowledge in campaigns. It is realized by a quantitative probe. It also offers an overall summary of the problems of using marketing techniques by cultural organizations.
Klíčová slova:
Marketingová komunikace kulturních organizací; Národní muzeum v Praze; propagační kampaně kulturních institucí; výstava Lovci mamutů; výstava Republika; výstava Stopy lidí; výstava Zlaté časy médií; advertising campaign; Golden age of media; Human traces; Mammoth Hunters; Marketing communication of the cultural institutions; National museum in Prague; The Republic
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/22938