Název:
Umění hudby magnetického pásu
Překlad názvu:
Art of Magnetic Tape Music
Autoři:
Šmitmajer, David ; GUŠTAR, Milan (vedoucí práce) ; CÁB, Michal (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce "Umění hudby magnetického pásu" se věnuje genezi umění hudby magnetického pásu a jeho vlivům na vývoj moderní hudby. Prostřednictvím detailního průzkumu odborných textů zabývajících se související problematikou a dochovaných zvukových nahrávek z celého světa se práce snaží zmapovat význam magnetického nosiče, který neodmyslitelně napomohl ke vzniku elektroakustické a rozvoji populární hudby. Zvláštní důraz je kladen na období padesátých a šedesátých let dvacátého století, kdy se metody manipulace zvukových nahrávek nejvíce rozvíjely a využívaly pro kompoziční praxi, která v dané době zažívala četných inovací a technického rozvoje. Popsána je obecně uznávaná typologie, užívaná metodika a specifické konstrukce přístrojů potřebných pro zvukovou práci s magnetickým mediem. Zohledněno je také okrajové přežití metod manipulace magnetického pásu v době globální zvukové digitalizace na přelomu tisíciletí.The thesis "Art of Magnetic Tape Music" is dedicated to the genesis of the art of music magnetic tape and its effects on the development of modern music. Through a detailed survey of texts dealing with related issues and preserved audio recordings from around the world, the work seeks to map the importance of magnetic carriers, which inherently has helped the creation of electroacoustic music and also development of pop music. Special emphasis is placed on the fifties and sixties of the twentieth century, when the methods of audio recordings manipulation were developing rapidly and were used for compositional practice which at that time was experiencing numerous innovations and technological development. Described is a generally accepted typology, methodology used and the specific design of equipment needed for sound work with a magnetic medium. Marginal survival technique for the magnetic tape manipulation in the global audio digitization at the turn of the millennium is also taken into account.
Klíčová slova:
analogová technologie; digitální záznam zvuku; elektroakustická hudba; magnetický záznam; zvuková technika; zvukový záznam
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/7828