Název:
Vzdělávání a rozvoj pracovníků a aktuální trendy
Překlad názvu:
Training and Development and actual trends
Autoři:
Dědečková, Jana ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá vzděláváním a rozvojem pracovníků, jejich kontextem a trendy. Práce uvádí, proč je důležité zabývat se vzděláváním a rozvojem, a to zejména prostřednictvím znalostí o lidském kapitálu a konkurenceschopnosti. Jsou vymezeny základní pojmy, jako jsou vzdělávání, vzdělání, rozvoj, kompetence, učící se organizace nebo znalostní management. Dále je rozebrána funkce vzdělávání v organizaci, důvody, proč se mu věnovat a přístupy a strategie. Jsou popsány jednotlivé fáze systematického vzdělávání s důrazem na oblasti, kterým je třeba věnovat více pozornosti. Následující kapitola popisuje některé metody vzdělávání a rozvoje, jejich efektivitu a kladné a záporné stránky interních a externích vzdělávacích akcí. V průběhu celé práce jsou řešeny různé trendy, které jsou shrnuty a doplněny v následující kapitole. Poslední část je praktická a řeší dotazníkové šetření mezi odborníky na vzdělávání a rozvoj z podniků z ČR. Výzkum se zabývá čtyřmi oblastmi: systémem vzdělávání, finanční stránkou vzdělávání, metodami vzdělávání, interním a externích vzděláváním. Závěrem jsou zhodnoceny výsledky výzkumu a navrhnuta doporučení v souvislosti s trendy vzdělávání.This diploma thesis deals with employees training and development, their context and trends. It shows why it is important to be concerned with training and development, and mainly through the knowledge of human capital and competitiveness. Some main terms, such as training, education, development, competency, learning organization, knowledge management, are explained. In next chapter function of training in organization, purposes to employ it, approaches, and strategies are mentioned. Systematic approach to training and its stages are characterized. Next chapter describes some of the training and development methods, their effectivity and internal and external trainings' pros and cons. Some trends are described throughout all the chapters and summarized and completed in the last but one chapter. The last chapter deals with the research based on a questionnaire filled out by training and development specialists from Czech Republic. The survey concernes four areas: training system, financial questions, training and development methods, internal and external education. In the last part the findings are evaluated and recommendations are proposed.
Klíčová slova:
firemní vzdělávání; rozvoj pracovníků; vzdělávání; development; training; vocational training
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/37404