Název:
Zavedenie značky Vinea na český trh
Překlad názvu:
Launch of "Vinea" Brand in the Czech Market
Autoři:
Šušnyák, Viktor ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Vinea je tradičná slovenská značka nealkoholického nápoja s príchuťou hrozna. Jej vlastníkom je jeden z najväčších výrobcov nealko nápojov v strednej Európe - skupina Kofola. Očakáva sa, že Kofola v blízkej budúcnosti uvedie túto značku na český trh. Táto práca sa zaoberá identifikáciou súčasnej pozície Kofoly na trhu a formuláciou vhodnej stratégie zavedenia Viney na český trh. Za účelom získania informácií potrebných na formuláciu vhodnej stratégie bol vykonaný online prieskum, ktorého výsledky sú tiež súčasťou tejto práce. Teoretická časť práce obsahuje popis najčastejšie využívaných teoretických konceptov týkajúcich sa situačnej analýzy, stratégií a budovania značky.Vinea je tradiční slovenská značka nealkoholického nápoje s příchutí hroznů. Jejím vlastníkem je jeden z největších výrobců nealko nápojů ve střední Evropě - skupina Kofola. Očekává se, že Kofola v blízké budoucnosti uvede tuto značku na český trh. Tato práce se zabývá identifikací současné pozice Kofoly na trhu a formulací vhodné strategie zavedení Viney na český trh. Za účelem získání potřebných informací na formulaci vhodné strategie byl vykonán online průzkum, jehož výsledky jsou taktéž součástí této práce. Teoretická část práce obsahuje popis nejčastěji využívaných teoretických konceptů souvisejících se situační analýzou, strategiemi a budováním značky.Vinea is a traditional Slovak brand of grape-flavoured non-alcoholic beverage. It is owned by one of the largest producers of soft beverages in Central Europe - Kofola Group. Kofola is expected to launch the brand in the Czech market in the near future. This thesis deals with identification of Kofola's current position on the market and with formulation of an advisable launch strategy for Vinea. An online survey was used in order to acquire information necessary to formulate the strategy. The survey results can be found in the thesis. The theoretical part of the thesis contains a description of the most commonly used theoretical concepts related to situation analysis, strategies and brandbuilding.
Klíčová slova:
Kofola; situační analýza; strategie; Vinea; zavedení; Kofola; launch; situation analysis; strategy; Vinea
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/19767