Název:
Problematika severoamerických indiánů a její možnosti v tématech lekcí DV
Překlad názvu:
North American Indians matter and its incorporation in the lessons of drama education
Autoři:
Ston, Michal ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; MARUŠÁK, Radek (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Abstrakt
Práce přináší několik příkladů česky (respektive slovensky) vydané literatury věnované indiánům Velkých plání USA, či přímo literatury indiánské. Vybraná beletristická, populárně-naučná a odborná díla jsou potom podněty pro úvahy nad problematikou severoamerických indiánů a našeho dnešního vztahu k ní a také nad jejími případnými analogiemi s našimi současnými tématy, problémy. Problematika je zpracována v návrzích lekcí, projektů dramatické výchovy. Práce je členěna do tří kapitol. Každá kapitola je věnována příběhům, problematice jednoho indiánského kmene. Dramaticko-výchovný projekt každé kapitoly je potom určen jedné věkové kategorii (předškolní, mladší školní a starší školní věk). Dvě kapitoly zpracovávají indiánskou mytologii, třetí kapitola se věnuje vztahům a konfliktům indiánů a bílých osadníků (především v průběhu devatenáctého století) a zpracovává literaturu indiánům věnovanou.Abstract
The thesis gives several examples of literature published in Czech /Slovak that either focus on the matter of the Indians of the US Great Plains, or are original pieces of Indian literature. The selected fiction and non-fiction work is a starting point for discussing the topic of North American Indians, our relation to it as well as potential analogies with the topics of the current society, and designing related drama education projects. The thesis consists of three chapters, each devoted to stories and issues of a single tribe. The first two chapters contain North American Indian mythology, the third one explores the relationships and conflicts of Indians and settlers (especially throughout the 19th century). The resulting projects of each chapter aim at different target groups (pre-school age, primary school age, secondary school age).
Klíčová slova:
dramatická výchova; Indiáni; literární tvorba; Severní Amerika
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/7483