Název:
Klamání spotřebitele se zaměřením na reklamu v ČR a v zahraničí
Překlad názvu:
Consumer deception focused on advertising in the Czech Republic and abroad
Autoři:
Sequensová, Kateřina ; Hásová, Jiřina (vedoucí práce) ; Čabanová, Lucie (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce je poukázat na různé formy klamání spotřebitele. Jedná se zejména o klamavé a agresivní praktiky, s nimiž se spotřebitelé setkávají v běžném životě, a které mnohdy přesahují hranice akceptovatelnosti vymezené právními úpravami. Zřetel je brán především na reklamu, která silně ovlivňuje rozhodování spotřebitele při nakupování. Obsahem této práce jsou také právní prostředky, jimiž se spotřebitel může bránit v případných sporech. O klamání spotřebitele v německé, rakouské a španělské právní úpravě pojednává závěrečná kapitola. Práce je prokládána příklady z praxe a judikaturou.The main aim of my thesis is to identify various forms of consumer deception. These include misleading and aggressive practices that consumers encounter in everyday life and which often exceed limits of acceptability regulated by legislation. The thesis emphasises primarily advertising which strongly affects consumer decision-making for buying. Legal means of protection against deception are included in the thesis as well. The deception of consumers in German, Austrian and Spanish legislation is the topic of the final chapter. The thesis is supplemented with practical examples and judicial practice.
Klíčová slova:
klamání; nekalá soutěž; nekalé obchodní praktiky; ochrana spotřebitele; prostředky ochrany proti klamání; spotřebitel; consumer; consumer protection; deception; means of protection against deception; misleading practices; unfair competition
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/34867