Název:
Analýza způsobu trávení volného času českým spotřebitelem
Překlad názvu:
Czech consumer leisure analysis
Autoři:
Jansa, Hynek ; Chytková, Zuzana (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem práce je segmentace spotřebitelů na trhu každodenních a víkendových volnočasových aktivit, čili odkrytí důležitých spotřebitelských skupin, popsání odlišností v chování a vlastnostech jejich příslušníků. V práci jsou užity poznatky společenských věd sociologie a ekonomie. Popsána je souvislost životního stylu a spotřebního chování. Dále je zdůrazněna nezbytnost segmentace jako součásti marketingových aktivit vedoucích k úspěšnému podnikání. Data pocházejí z výzkumu zaměřeného na spotřebitele a mediální chování a jejich vztah k životnímu stylu obyvatel. Analýzy byly provedeny při použití statisticko-analytických metod, a to faktorové analýzy a shlukové analýzy.The aim of the thesis is to make segmentation of leisure activities market, to uncover important customer segments and describe the differences in their behavior and feature. Is used the knowledge of social sciences, particularly economics and sociology, with the help of which is described relationship of lifestyle and consumer behavior. The data come from research focused on consumer and media behavior and its relation to population lifestyle. Data were subjected to factor and cluster analysis.
Klíčová slova:
Faktorová analýza; Segmentace; Shluková analýza; Cluster analysis; Factor analysis; Segmentation
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/33622