Název:
Kultúrne inštitúty ako nástroj verejnej diplomacie
Překlad názvu:
Cultural Institutes as an Instrument for Public Diplomacy
Autoři:
Šipošová, Alexandra ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Cibulková, Petra (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Táto práca pojednáva o kultúrnych inštitútoch krajín ako o jednom z nástrojov verejnej diplomacie. Práca má za cieľ analyzovať činnosť inštitútov a zároveň podať ucelený obraz o ich fungovaní. Prvá kapitola sa venuje významu verejnej diplomacie a jej vzťahu s diplomaciou kultúrnou. Druhá kapitola analyzuje rôzne aspekty fungovania inštitútu a získané poznatky integruje do všeobecného modelu prezentácie krajiny prostredníctvom uvedeného nástroja. Posledná kapitola popisuje podmienky a činnosť štyroch zahraničných inštitútov v Prahe -- francúzskeho, španielskeho, poľského a slovenského.Tato práce pojednává o kulturních institutech jako o jednom z nástrojů veřejné diplomacie. Práce si klade za cíl podat jak analýzu jejich činnosti tak i souhrnný obraz o fungování institutů. První kapitola je věnována významu veřejné diplomacie a jejímu vztahu s diplomacií kulturní. Druhá kapitola analyzuje různé aspekty fungování institutu a získané poznatky následně integruje do obecného modelu prezentace země prostřednictvím uvedeného nástroje. Poslední kapitola popisuje podmínky a činnost čtyř zahraničních institutů -- francouzského, španělského, polského a slovenského.This work focuses on cultural institutes as an instrument of public diplomacy. Aim of the work is twofold: to analyze functioning of an institute and to create a consistent picture of its activities. The first chapter is dedicated to the role of public diplomacy and its relationship with cultural diplomacy. The second chapter examines various aspects of work of an institute. Conclusions of the analysis are then integrated in a general model of cultural presentation carried out by an institute. The last chapter analyzes determining elements and activities of the French, Spanish, Polish, and Slovak cultural institutes in Prague.
Klíčová slova:
kulturní diplomacie; kulturní institut; veřejná diplomacie; cultural diplomacy; cultural institute; public diplomacy
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/15778