Název:
Specifika prodeje pojistných produktů
Překlad názvu:
Specificity of sale insurance products
Autoři:
Hlavínová, Kristýna ; Ducháčková, Eva (vedoucí práce) ; Daňhel, Jaroslav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zaměřuje na specifika prodeje pojistných produktů. Teoretická část práce se věnuje rozboru specifik pojišťovací služby a jejich odrazu v marketingu pojišťovny a v metodách prodeje pojistných produktů. V praktické části je provedena analýza dvou produktů dle nastavených parametrů, a to investičního životního pojištění a spořícího účtu (jako další možnosti finančního zdroje pro klienta). Oba vybrané produkty jsou aplikované v modelové situaci na jednoho klienta. Cílem analýzy je ukázat na srovnání obou produktů specifika prodeje pojistných produktů. Charakteristika obou produktů a z ní vyplývající specifika jsou uvedena ve shrnutí. V závěru práce jsou uvedeny výhody a nevýhody distribučních kanálů využíváných v pojišťovnictví. Z hlediska specifik pojišťovací služby a její složitosti je zdůrazněn význam osobního kontaktu s klientem, který je realizovaný buď prostřednictvím pojišťovacího zprostředkovatele či pobočky dané pojišťovny.Thesis adresses specificity of sale insurance products. The theoretical part analyses specificity of insurance services and their reflection of marketing insurance company and methods of sale insurance products. The practical part analyses two products according to adjusted arguments, namely - investment life insurance, saving account (as a next possibility of financial source for clients). Both chosen products are model applied to one client. The aim of this analysis is to compare product specificity of sale insurance products. Characteristics of products and their segment specifics are listed in recapitulation as well as segment advantages and disadvantages of individual channels of distribution. Personal contact with client, which can be realized either throught network of insurance brokers or branch insurance company, is accented in connection with the specificity of insurance services and their complexity factors.
Klíčová slova:
Distribuční kanály; Investiční životní pojištění; Marketing pojišťovny; Specifika pojistných produktů; Spořící účet; Channels of distribution; Investment life insurance; Marketing insurance company; Saving account; Specificity of insurance products
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/15591