Název:
Stanovení hodnoty společnosti VINSELEKT MICHLOVSKÝ a.s.
Překlad názvu:
The valuation of the company Vinselekt Michlovský a.s.
Autoři:
Kulda, Jakub ; Scholleová, Hana (vedoucí práce) ; Čámská, Dagmar (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce je odhad tržní hodnoty společnosti Vinselekt Michlovský a.s. k 1. květnu 2011, kterou by měl být ochoten zaplatit běžný zájemce na trhu. V rámci práce byla provedena strategická analýza trhu s vínem v České republice včetně vymezení všech faktorů, které daný trh ovlivňují. Prostřednictvím finanční analýzy byla posouzena finanční stabilita a výkonnost podniku, které potvrdily princip going concern, na jehož základě bylo rozhodnuto využít pro ocenění podniku některou z výnosových metod. Při odhadu nákladů na kapitál byl použit iterační postup pro vyladění kapitálové struktury podniku. Na závěr diplomové práce byla stanovena tržní hodnota podniku pomocí výnosové metody DCF Entity.The aim of this thesis is to determine the market value of the company Vinselekt Michlovský a.s. to date of 1st May, 2011 for the purpose of the purchase by an unknown investor. The first part of the valuation process is focused on the strategic analysis of wine market in the Czech Republic including the identification of all the factors affecting the above mentioned market. The financial stability and business performance were assessed through the financial analysis and its outcome led to confirmation of the principle of going concern resulting in choice of some of income aproaches for the company evaluation. In order to estimate the weighted average cost of capital, that is required to discount the future returns, an iterative process optimizing the capital structure was used. In the conclusion of the thesis the market value of the company was determined using DCF Entity method.
Klíčová slova:
DCF Entity; Finanční plán; Generátory hodnoty; Iterace; Ocenění podniku; DCF Entity; Financial plan; Generators of value; Iterative process; Valuation of the company
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/31824