Název:
Národná mentalita ako faktor ovplyvňujúci postavenie žien v podnikaní
Překlad názvu:
National mentality as a factor affecting the status of women in business
Autoři:
Gondová, Denisa ; Odehnalová, Jitka (vedoucí práce) ; Gibalová, Mária (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Prvá časť úvodnej kapitoly analyzuje pojem národná mentalita a faktory, ktoré národnú mentalitu ovplyvňujú. V druhej časti prvej kapitoly práca monitoruje vývoj postavenia žien v spoločnosti. V druhej kapitole je popísané aktuálne pracovné postavenie žien na Slovensku v porovnaní s ich postavením v socializme a tiež je tu zahrnutý opis národnej mentality Slovákov. Tretia kapitola práce, vo forme prípadovej štúdie, demonštruje vplyv národnej mentality Slovákov na postavenie žien v podnikaní na dvoch reálnych prípadoch slovenských podnikateliek.První část úvodní kapitoly analyzuje pojem národní mentalita a faktory, které národní mentalitu ovlivňují. Ve druhé časti první kapitoly je monitorován vývoj postavení žen ve společnosti. Ve druhé kapitole je popsáno aktuální pracovní postavení žen na Slovensku v porovnání s jejich postavením v socializmu a také je zde zahrnutý opis národní mentality Slováků. Třetí kapitola práce formou případové studie demonstruje na dvou reálných případech slovenských podnikatelek vliv národní mentality Slováků na postavení žen v podnikání.The first part of the introductory chapter analyzes the concept of national mentality and the factors that affect the national mentality. In the second part of this chapter is monitored development of women'status in society. In the second chapter is described the current status of working women in the Slovak Republic in relation to their position in socialism and there is also included description of the national mentality in Slovakia. The third section demonstrates through case studies on two real cases of Slovak entrepreneurs, how the national mentality of Slovaks affects the status of women in business.
Klíčová slova:
národní mentalita; postavení žen; ženy v podnikatelském prostředí; national mentality; the status of women; women in business
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/31605