Název:
Orientace spotřebitelských soutěží značky Gambrinus
Překlad názvu:
Orientation of consumer competitions of the brand Gambrinus
Autoři:
Blažková, Tereza ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Bémová, Radka (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této práce je určit potenciál a směr spotřebitelských soutěží pro značku Gambrinus 11° XCLNT u její cílové skupiny a zároveň navrhnout "optimální" spotřebitelskou soutěž, která by dokázala zvýšit povědomí o této značce, zlepšit její image, a tím zvýšit i její prodeje. První část diplomové práce popisuje spotřebitelskou soutěž jako součást marketingové komunikace a odkrývá význam podpory prodeje jako takové. Poté jsou představeny druhy spotřebitelských soutěží a kapitolu uzavírá popis postupu přípravy spotřebitelské soutěže. Čtvrtá kapitola obsahuje nejen zákonnou úpravu soutěží, ale také úpravu stanovenou Kodexem komunikačních agentur (AKA) a Etickým kodexem Iniciativy zodpovědných pivovarů (IZP). V práci nechybí ani teoretické zpracování marketingového výzkumu a postup při jeho realizaci. Teoretickou část uzavírá představení společnosti Plzeňský Prazdroj a samotné značky Gambrinus 11° XCLNT. Praktická část je složena ze sekundárního a primárního výzkumu v podobě online dotazníku, pro jehož vyhodnocení a následnou segmentaci je využit program SPSS. Pro zvolený segment je navržena "optimální spotřebitelská soutěž", jejíž atraktivita je prověřena ve focus group. V závěru je shrnuta vhodnost a úskalí tohoto komunikačního kanálu pro značku Gambrinus 11° XCLNT.The aim of this thesis is to determine the potential and direction of consumer competitions of the brand Gambrinus 11 ° XCLNT at their target groups and also to design "optimal" consumer competition that could raise awareness of the brand, improve its image, and thereby increase its sales. The first part of this thesis describes the consumer competition as a part of marketing communication and reveals the importance of sales promotion as such. Then there are introduced types of consumer competitions and the all chapter is closed by the description of the procedure for preparation of consumer competitions. The fourth chapter contains the rules of competitions and treatment by the Code of Communication Agencies (AKA) and by the Code of Ethics and the Responsible Brewers Initiative (RBI). The thesis contains also theoretical marketing research process and the procedure for its implementation. The theoretical part closes the introduction of the company Pilsner Urquell and of the brand Gambrinus XCLNT 11 °. The practical part consists of secondary and primary research in the form of online questionnaire, for the evaluation and subsequent segmentation is used SPSS program. For the selected segment is designed "optimal retail competition," whose attractiveness is examined in the focus group. The conclusion summarizes the suitability and weakness of this communication channelf or Gambrinus 11 ° XCLNT.
Klíčová slova:
Gambrinus 11° XCLNT; rozšířená realita; spotřebitelská soutěž; augmented reality; consumer competition; Gambrinus 11° XCLNT
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/31192