Název:
Senioři a zdravý životní styl: segmentace a aplikace brandingu veřejného zdraví
Překlad názvu:
Seniors and healthy lifestyle: segmentation and application of public health branding
Autoři:
Kouřil, Michal ; Chytková, Zuzana (vedoucí práce) ; Holmerová, Iva (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zaměřuje na segmentaci seniorů podle jejich přístupu ke zdravému životnímu stylu a následnou aplikaci marketingových nástrojů pro zlepšení tohoto přístupu u vybraného segmentu. V teoretické části práce je nejprve provedena situační analýza objasňující souvislosti mezi stárnutím obyvatelstva, výdaji na zdravotnictví, zaměstnaností a zdravotním stavem populace, poté jsou zmapovány oblasti kvality života seniorů, jejich zdravého stylu života a dále marketingových metod a technik s těmito oblastmi souvisejícími. V praktické části je následně prostřednictvím analytického programu Data Analyzer provedena segmentace trhu seniorů založená na datech rozsáhlé databáze MML - TGI od společnosti Median. Z těchto segmentů je dále vybrán ten nejvhodnější z hlediska potenciálu k pozitivní změně chování týkajícího se zdravého životního stylu. V závěru práce je navrženo vytvoření nové značky veřejného zdraví a s ní spojené kampaně s cílem oslovit vybraný segment dle principů brandingu veřejného zdraví.The thesis focuses on the segmentation of seniors in their approach to a healthy lifestyle and subsequent application of marketing tools in order to improve this approach of the selected segment. The theoretical part consists of a situation analysis explaining relations among population ageing, health care expenditures, employment and health condition of the population and then mapping of important areas such as quality of life of seniors, their healthy lifestyle and marketing methods associated with these areas. The practical part starts with the segmentation of seniors based on extensive database of the MML - TGI research and using analytical software Data Analyzer both provided by research agency Median. One of created segments is then chosen according to its possibilities of a behavioral change related to healthy lifestyle. The thesis is concluded with a design of a new public health brand and associated campaign both designed in order to appeal to selected segment according to principles of public health branding.
Klíčová slova:
branding veřejného zdraví; segmentace; senioři; sociální marketing; stárnutí populace; population ageing; public health branding; segmentation; senior citizens; social marketing
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/30986