Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití ergoterapie u dětí s Williamsovým syndromem do 15 let
Matoušová, Zita ; Dvořáková, Petra (vedoucí práce) ; Kuželková, Anna (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Zita Matoušová Vedoucí práce: Mgr. Petra Dvořáková Konzultant práce: Mgr. Kateřina Rybářová Název bakalářské práce: Využití ergoterapie u dětí s Williamsovým syndromem do 15 let Abstrakt bakalářské práce: Williamsův syndrom nebo také Williams-Beurenův syndrom je vzácné genetické onemocnění způsobené mikrodelecí chromozomu 7. Rozsáhlý klinický obraz značně ovlivňuje každodenní život dětí s touto diagnózou. Péče o děti s Williamsovým syndromem vyžaduje intervenci multidisciplinárního týmu, jehož součástí je také ergoterapeut. Teoretická část bakalářské práce stručně popisuje obecnou problematiku týkající se diagnostiky, prevalence onemocnění, klinických charakteristik, působení spolku pro Williamsův syndrom v ČR, léčby a terapeutických možností. Cílem je uvedení do problematiky. Následně se práce věnuje zejména popisu ergoterapie a jejího uplatnění u tohoto vzácného onemocnění. Cílem této bakalářské práce je vymezení role ergoterapeuta a oblastí intervence u dětí do 15 let s Williamsovým syndromem. Dílčím cílem práce je vypracování stručné informační brožury věnující se téže problematice. Praktická část práce obsahuje vypracování dvou terapeutických kazuistik, na nichž je představena možná ergoterapeutická intervence u zvolené cílové skupiny. Na základě...
Pobyt v azylovém domě ve Strakonicích očima dětí
FRKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá popisem azylových domů, poskytováním služeb uživatelům, bezdomovectvím a jeho vlivem na život jedince i jeho rodinu s dětmi. Cílem práce je zjistit, jak děti vnímají pobyt v azylovém domě, zda se tímto pobytem cítí stigmatizované, zda toto zařízení vnímají jako svůj domov a jak pohlíží na sociální pracovnice v tomto zařízení. První část bakalářské práce popisuje azylové domy a poskytování sociálních služeb pro uživatele, stručně charakterizuje vývojová období jedince od předškolního věku do adolescence a na závěr se zabývá základní charakteristikou rodiny, její rolí ve společnosti, jejími funkcemi a problémy, možnými příčinami sociálního vyloučení a následným pobytem rodiny v azylovém domě. Druhá část bakalářské práce je založena na kvalitativním výzkumu realizovaným pomocí polostrukturovaných rozhovorů uskutečněných s dětmi žijícími v azylovém domě ve Strakonicích. Pomocí tohoto výzkumu jsou analyzovány a vyhodnoceny odpovědi těchto dětí. Závěrečná kapitola shrnuje zjištěné výsledky z rozhovorů a výsledek výzkumu ukazuje názory těchto dětí.
Specifika práce s dětmi s ADHD
CVAJNOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá možnostmi práce s dětmi s ADHD. Popisuje, jak se neklid projevuje v jednotlivých vývojových obdobích a jak se diagnóza dotkne rodiny. Práce nabízí přístup ve výchovném vedení, další část mapuje možnosti terapie. Charakterizuje jednotlivá zařízení, která nabízí péči o dítě s ADHD, některá se věnují také rodičům. Přílohy obsahují kazuistiky, dvě z nich poukazují na příznivý vliv práce při keramické arteterapii. Třetí kazuistika popisuje maminku s dcerou, mapuje tak využití dostupných služeb v této problematice.
Školní zralost
BENEŠOVÁ, Marcela
V mé bakalářské práci, v teoretické části jsem se zabývala problematikou školní zralosti a celkovým vývojem předškolního dítěte potřebným pro vstup do základní školy. Specificky jsem se Zabývala vymezením pojmů školní zralost, předškolní věk a příčiny školní nezralosti. V praktické části jsem pomocí diagnostických testů, pozorování, rozhovorů a projektivní metody vypracovala kasuistiku u vybraných předškoláků. Cílem mé praktické práce je posoudit některé aspekty školní zralosti.
Výuka cizích jazyků prostřednictvím dramatické výchovy
JIROVSKÁ, Lenka
Autorka v této práci nastiňuje možnost využití metod a technik dramatické výchovy při výuce cizího jazyka pro žáky prvního stupně základní školy, tedy ve věku 6 ? 11 let. Zabývá se tématy, jako je edukace a edukační procesy. Dále se zde hovoří o základních metodách a technikách dramatické výchovy, osobnosti pedagoga a žáka.
Školní zralost a diagnostika
VILDOVÁ, Lenka
Práce pojednává o problematice školní zralosti a jejích znacích. V teoretické části je zpracována otázka vhodnosti odkladu školní docházky a příprava dítěte na školní docházku. Prostor je věnován rovněž vývojovému období předškolních dětí a v neposlední řadě jsou zde zmíněny diagnostické metody posuzování školní zralosti, různé v praxi používané testy a jejich hodnocení. V praktické části je proveden výzkum na základě pozorování a zpracování vlastního screeningu a výsledného zhodnocení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.