Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nápravy vozidel SxS
Štolpa, Radek ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se primárně zaměřuje na kinematiku zavěšení kol, která má velmi významný vliv na dynamiku celého vozu. Dává obecný přehled kinematických charakteristik a jejich dopadů na jízdní vlastnosti. Věnuje se přenosům zatížení, k nimž dochází z důvodů příčných a podélných zrychlení. Analyzuje nápravy u SxS vozidla, které umožňují zdvihy kol až 600 mm. U těchto náprav jsou velké nároky na změny kinematických charakteristik. Vytváří přehled využívaných náprav a následně je porovnává s předlohovými. Obsahuje vlastní návrh náprav s postupem a vyhodnocením rozdílů oproti daným nápravám, které byly zadány okrajovými podmínkami. Za pomocí analytické geometrie byl také v práci vytvořen algoritmus, v němž je možné provést výpočet poloh instant center, středů klopení a anti charakteristik pro statickou polohu vozidla. V úplném závěru obsahuje citlivostní analýzu, jež má za cíl seznámit s vlivy kinematických vazeb lichoběžníkových zavěšení na kinematické charakteristiky.
Měření a analýza kinematiky zadního víceprvkového zavěšení
Veselka, Michal ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá měřením polohy kinematických bodů zadního víceprvkového zavěšení s využitím 3D optických scannerů TRITOP a ATOS a sestavením metodiky měření podobných typů zavěšení pomocí těchto scannerů. Následně jsou analyzovány kinematické vlastnosti uvedeného zavěšení kol s využitím multibody systému MSC.ADAMS / Car.
Nápravy vozidel SxS
Štolpa, Radek ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se primárně zaměřuje na kinematiku zavěšení kol, která má velmi významný vliv na dynamiku celého vozu. Dává obecný přehled kinematických charakteristik a jejich dopadů na jízdní vlastnosti. Věnuje se přenosům zatížení, k nimž dochází z důvodů příčných a podélných zrychlení. Analyzuje nápravy u SxS vozidla, které umožňují zdvihy kol až 600 mm. U těchto náprav jsou velké nároky na změny kinematických charakteristik. Vytváří přehled využívaných náprav a následně je porovnává s předlohovými. Obsahuje vlastní návrh náprav s postupem a vyhodnocením rozdílů oproti daným nápravám, které byly zadány okrajovými podmínkami. Za pomocí analytické geometrie byl také v práci vytvořen algoritmus, v němž je možné provést výpočet poloh instant center, středů klopení a anti charakteristik pro statickou polohu vozidla. V úplném závěru obsahuje citlivostní analýzu, jež má za cíl seznámit s vlivy kinematických vazeb lichoběžníkových zavěšení na kinematické charakteristiky.
Kinematika a elastokinematika nezávislého víceprvkového zavěšení nápravy se zohledněním poddajnosti nosných prvků
Vrána, Tomáš ; Kovanda, Jan (vedoucí práce) ; Ladislav, Ladislav (oponent)
Tato práce se zabývá elastokinematickými vlastnostmi víceprvkového systému zavěšení zadní nápravy, se zaměřením na využití počítačových simulací. Ke stavbě výpočtového modelu zavěšení a k simulacím elastokinematiky je využito specializovaných modulů systému Hyperworks. Námět práce je motivován vytvořením nových modelů se snahou o jejich zlepšení. Úvodní část práce pojednává o současném stavu techniky v problematice elastokinematických vlastností zavěšení, popsány jsou doposud publikované práce. Je zde zařazena i kapitola definující základní pojmy, charakteristiky a konstrukční prvky v tématice zavěšení a náprav osobních vozidel, která pomůže plně neorientujícímu se čtenáři v tomto oboru. První část práce je zaměřená na sběr kvalitních vstupních dat pro vytvoření výpočtového MBS modelu z reálného vzorku zavěšení. Je zde představeno stanovení kinematických bodů zavěšení, experimentální měření momentů setrvačnosti nosných prvků zavěšení a popsáno měření deformačních charakteristik gumokovových lůžek. Nechybí zde i měření charakteristik silových elementů zavěšení jako je například pružina nebo tlumič. Dále je zde navržena metoda měření elastokinematických charakteristik zavěšení na zkušebním stavu pro validaci modelu. Druhá část práce se věnuje stavbě nových simulačních MBS modelů víceprvkového zavěšení zadní nápravy v systému Hyperworks. Model zavěšení je postupnými kroky zdokonalován, od čistě kinematického modelu, přes model s poddajným popisem lůžek, až po komplexní model, v kterém jsou zohledněny poddajné vlastnosti všech nosných prvků zavěšení. Jsou popsány vlastnosti modelů a úskalí, která při jejich vývoji vznikala. Ve výsledcích je rozebrán vliv zohlednění poddajností daných prvků a jejich konstrukčních variant na elastokinematické vlastnosti systému zavěšení.
Měření a analýza kinematiky zadního víceprvkového zavěšení
Veselka, Michal ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá měřením polohy kinematických bodů zadního víceprvkového zavěšení s využitím 3D optických scannerů TRITOP a ATOS a sestavením metodiky měření podobných typů zavěšení pomocí těchto scannerů. Následně jsou analyzovány kinematické vlastnosti uvedeného zavěšení kol s využitím multibody systému MSC.ADAMS / Car.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.