Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jak se stávám učitelem? Hledání profesní identity
Králíková, Tereza ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Jak se stávám učitelem? Hledání profesní identity Spočívá rodící se profesní identita studentů učitelství PedF UK a Detroit Teachers Program na podobných základech? Jak se cítí jako začínající učitelé? Do jaké míry je ovlivňuje místo a sociální situace, v níž studenti žijí a studují? Je diskurz, který používají obě strany, podobný nebo odlišný? Srovnání souvisejících narativů, konceptů a metafor umožní vhled do života začínajících učitelů. Jaká úloha se přisuzuje uměleckým předmětům v kurikulu veřejného vzdělávání učitelů v obou zemích? Pomocí hybridního výzkumu prozkoumám tyto jevy na základě analýzy a reflexe videí vzniklých v projektu How I am becoming a teacher, kurikulárních dokumentů, příslušných studijních programů a souvisejících textů Klíčová slova Výtvarná výchova, fotografie, vizuální esej, profesní identita, vzdělávání učitelů, reflektivní přístup, město, škola, fakulta, artografie.
Role sestry při poskytování péče pacientům - cizincům
KOUSALOVÁ, Renata
Tématem diplomové práce je Role sestry při poskytování péče pacientům - cizincům. Diplomová práce byla rozdělena na dvě části. V teoretické části se zabývala problematikou poskytování ošetřovatelské péče pacientům cizincům, kde se snažila poukázat na sesterské role, jejich problémové situace a připravenost na péči o tyto pacienty. Byly stanoveny tři cíle práce. Prvním cílem bylo zjistit role sestry, které jsou dominantní v péči o pacienta cizince. Druhým cílem bylo zmapovat problémové situace sester při poskytování péče pacientům cizincům. Posledním cílem bylo zmapovat připravenost sester v péči o pacienty cizince. V empirické části bylo stanoveno pět hypotéz. První hypotéza zněla, že nejčastější vyskytovanou rolí sestry v péči o pacienty cizince je role poskytovatelky ošetřovatelské péče. Druhá hypotéza tvrdila, že nejčastější problémovou rolí sestry v péči o pacienty cizince je role edukátorky. Třetí hypotézou bylo, že nejčastější překážkou při poskytování ošetřovatelské péče pacientům cizincům je jazyková bariéra. Čtvrtá hypotéza zněla, že nejčastějším problémem při poskytování ošetřovatelské péče pacientům cizincům je sociální izolace. Pátá hypotéza vycházela z předpokladu, že sestry jsou teoreticky připraveny na péči o pacienta cizince. Na základě vyhodnocení anonymního dotazníku se první, třetí a čtvrtá hypotéza potvrdila. Naopak druhá a pátá hypotéza se nepotvrdila. V první části výzkumného šetření byla použita metoda kvantitativního sběru dat formou anonymního dotazníku pro všeobecné sestry na lůžkových stanicích Nemocnice České Budějovice a.s., Nemocnice Písek a.s., Nemocnice Strakonice a.s. a Nemocnice Tábor a.s. Dotazník obsahoval 36 uzavřených, polootevřených a otevřených otázek. V druhé části výzkumného šetření byla použita deskriptivní statistická funkce. Pro vyhodnocení statisticky významných vztahů byly použity kontingenční tabulky (Crosstabs). Celkem bylo rozdáno 300 dotazníků, z nichž bylo pro konečné výzkumné šetření použito 226. Výsledky šetření byly zpracovány do grafů a tabulek. Diskuse byla konfrontována s odbornou literaturou s vyjádřením vlastního názoru autora. V závěru práce byly uvedeny potvrzené a nepotvrzené hypotézy a celková sumarizace práce s návrhy možností na zvýšení kvality péče o pacienty cizince.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.