|
Zlepšování B2B procesu objednávání
Maršíková, Anna ; Veselý, Josef (oponent) ; Juřica, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na zlepšování procesu objednávání zboží přes velkoobchodní systém v malém podniku zabývajícím se importem domácích potřeb a dárkových předmětů z asijských zemí. Práce je rozdělena do tří částí. Teoretická část je úvodem do problematiky podnikových procesů, informačních systémů a řízení změn. Druhá část sestává z analýzy vnitřního prostředí podniku, B2B procesu objednávání a průzkumu požadavků na vylepšenou verzi velkoobchodního systému. Třetí část je věnována návrhu zlepšení procesu objednávání a nové verze velkoobchodního systému na základě identifikovaných požadavků procesu a zainteresovaných stran.
|
|
Společenská odpovědnost v mezinárodní společnosti
Prísažná, Monika
Bakalářská práce se zabývá problematikou společenské odpovědnosti organizací, její klasifikací a nástroji hodnocení. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy související s problematikou společenské odpovědnosti a způsoby jejího hodnocení. V praktické části je provedena vnitřní a vnější analýza, na základě které je s pomocí SWOT analýzy vytvořen návrh pro posílení nebo rozšíření CSR aktivit. Na závěr je provedeno jejich ekonomické zhodnocení.
|
|
Rozvoj tradiční sportovní nestátní neziskové organizace: TJ Sokol Písek a její stakeholdeři
Thýnová, Klára ; Pospíšilová, Tereza (vedoucí práce) ; Navrátil, Jiří (oponent)
Sokol, jako jedna z tradičních masových zájmových organizací v České republice, navazuje na tradici z doby svého založení v roce 1862. Navzdory tomu, že dokázala překonat několik zákazů své činnosti a vždy se znovu "zvednout ode dna", moderní doba a způsob jejího životního stylu by pro ni mohly být osudovými. Zvláště skutečně tradiční sokolský program - všestrannost, se ve srovnání s tzv. specializovanými sporty netěší příliš velké oblibě mezi veřejností, ani mezi sponzory. Práce proto popisuje postoj vybraných skupin stakeholderů vybrané sokolské jednoty a jejich názory právě na program sokolské všestrannosti a jeho vztah s komunitou, intenzitu komunikace s nimi, reálný a potenciální přínos Sokola pro komunitu, apod. Výstupem diplomové práce je navržení strategie pro práci s jednotlivými členy komunity.
|
|
Zlepšování B2B procesu objednávání
Maršíková, Anna ; Veselý, Josef (oponent) ; Juřica, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na zlepšování procesu objednávání zboží přes velkoobchodní systém v malém podniku zabývajícím se importem domácích potřeb a dárkových předmětů z asijských zemí. Práce je rozdělena do tří částí. Teoretická část je úvodem do problematiky podnikových procesů, informačních systémů a řízení změn. Druhá část sestává z analýzy vnitřního prostředí podniku, B2B procesu objednávání a průzkumu požadavků na vylepšenou verzi velkoobchodního systému. Třetí část je věnována návrhu zlepšení procesu objednávání a nové verze velkoobchodního systému na základě identifikovaných požadavků procesu a zainteresovaných stran.
|
|
Odporučenie rozvoja společenskej zodpovednosti internetového obchoda s kozmetikou
Zámečníková, Iveta
Zámečníková, I. Doporučení rozvoje společenské odpovědnosti internetového obchodu s kosmetikou. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2017. Bakalářská práce se zabývá společenskou odpovědností firem. Jejím cílem je navrhnout doporučení pro rozvoj společensky odpovědných aktivit v internetovém obchodě s kosmetikou Notino. V literární rešerši je popsán koncept společenské odpovědnosti a pojmy s ním související. Vlastní práce je zaměřena na analýzu společenské odpovědnosti firmy Notino na základě dostupných informací a informací získaných pomocí kvalitativních rozhovorů. S pomocí informací získaných z analýzy a výsledků dotazníkového šetření jsou navrženy konkrétní aktivity pro rozvoj společenské odpovědnosti ve firmě.
|
|
Využitie spoločensky zodpovedného podnikania u telefónnych operátorov v ČR a SR
Kováčik, Jakub
Cílem bakalářské práce je zjištění úrovně využití a následné srovnání konceptu společensky odpovědného podnikání v slovenském Telekome a českém O2. Klíčovým pro hodnocení byla komparace využívaných aktivit CSR u obou operátorů, které byly zjišťovány z veřejně přístupných výročních zpráv. Na základě komparace těchto aktivit se ukázalo, že u obou operátorů je míra využití principů společensky odpovědného podnikání na velmi srovnatelné úrovni. V každém ze třech pilířú byly zjištěny minimální rozdíly mezi úrovní využití u obou operátorů. V doporučení byly navrhnuty možné společensky odpovědné aktivity, pomocí kterých by mohli telefonní operátoři své aktivity rozšířit a byly zhodnoceny přínosy CSR aktivit.
|
|
Development of CSR in TEPLOTECHNA Ostrava, a.s.
Škutová, Izabela
Škutová, I., Doporučení rozvoje společensky odpovědného podnikání firmy TEPLO-TECHNA Ostrava a.s. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2018. Tato bakalářská práce vysvětluje koncept společenské odpovědnosti firem. V literární rešerši jsou popsány tři pilíře CSR, stakeholdeři, CSR v konstrukčním odvětví, znaky konceptu CSR, vývoj a organizace podporující společenskou odpovědnost firem v České republice. Vlastní práce je zaměřena na firmu TEPLOTECHNA Ostrava a.s. Hlavním cílem vlastní práce je zanalyzovat současný stav společenské odpovědnosti této firmy a poté doporučit aktivity pro rozvoj společensky odpovědného podnikání.
|
|
Uplatnění konceptu společenské odpovědnosti ve firmě Continental Barum, s.r.o.
Jugasová, Klára
V práci je zpracováno téma zabývající se uplatněním konceptu společenské odpovědnosti (CSR) ve vybrané firmě zabývající se výrobou osobních, nákladních a industriálních pneumatik se sídlem v Otrokovicích. V teoretické části práce je vymezení pojmu společenské odpovědnosti, tři pilíře CSR, charakteristické rysy společenské odpovědnosti, historii a významné představitele, organizace podporující uplatnění CSR, normy které jsou náplní společenské odpovědnosti, výhody a nevýhody společenské odpovědnosti, hodnocení a reportování CSR. Na základě teoretické části je vyhodnocen současný stav díky analýze dané firmy a formulována i konečná doporučení pro oddělení managementu a personálního oddělení. Implementace CSR ve firmě Continental Barum s.r.o. je na vysoké úrovni. Doporučení jsou v rámci většího zapojení do rozvoje regionu.
|
|
Kooperace stakeholderů v destinaci cestovního ruchu
HOUDEK, Lukáš
Cílem diplomové práce Kooperace stakeholderů v destinaci cestovního ruchu je zhodnocení úrovně a intenzity kooperace v oblasti cestovního ruchu v Jihočeském kraji z pohledu klíčových stakeholderů v destinaci, včetně návaznosti na řízení a rozvoj cestovního ruchu v destinaci. V první části výzkumu byly za pomoci sekundárních dat získány informace týkající se problematiky destinačního managementu a marketingu, stakeholderů a jejich kooperace. Pro sběr sekundárních dat byla využita zejména tištěná literatura a webové stránky v souvislosti s vybranou destinací cestovního ruchu - Jihočeským krajem. Na základě poznatků z literatury a dalších sekundárních zdrojů byl naplánován sběr primárních dat v podobě dotazníkového šetření. Vyšlo najevo, že klíčovým stakeholderem jsou organizace destinačního managementu, které nejlépe splňují podmínky atributů moci, legitimity a naléhavosti. Z provedeného výzkumu bylo zjištěno, že kooperace mezi veřejným a soukromým sektorem je výrazně nedostatečná. Je zde několik zásadních překážek, které brání efektivní kooperaci mezi jednotlivými stakeholdery. Pro zlepšení kooperace je zapotřebí zefektivnit komunikaci mezi organizacemi destinačního managementu a ostatními stakeholdery a naplánovat takový projekt v rámci cestovního ruchu, který přiměje ke kooperaci co nejvíce stakeholderů.
|
|
Uplatnění konceptu společenské odpovědnosti ve firmě OHL ŽS, a.s.
Dufek, Kryštof
Tato práce se zabývá uplatněním konceptu společenské odpovědnosti (CSR) ve vybrané stavební firmě působící v České republice. V první části práce jsou zhodnoceny současné trendy a přístupy ke společenské odpovědnosti, charakteristiky konceptu a tři pilíře CSR, jeho historický vývoj, organizace podporující jeho uplatňování, normy z této oblasti, výhoda a kritika společenské odpovědnosti a základy reportování. Na základě užití teoretických znalostí je provedena analýza existujících společensky odpovědných aktivit, kterými se firma v současnosti zabývá. Je vyhodnocen jejich současný stav a formulována konečná doporučení pro management firmy. Na základě vykonávaných aktivit jsou poté vymezeny možnosti potencionálního přínosu pro udržitelný rozvoj regionu.
|