Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvíjení hudebnosti u dětí mladšího školního věku prostřednictvím dětské opery Budulínek při studiu v ZUŠ Borovany
CHRÁSTKOVÁ, Eliška
Teoretická práce, ve které bude v úvodních kapitolách popsán vývoj dítěte mladšího školního věku z pohledu tělesného, kognitivního, emočního vývoje a socializace. Dále bude následovat stručný nástin vlivu hudby na vývoj dítěte a popis rozvoje hudebnosti u dětí v oblastech hudebního sluchu, rytmického, tonálního a harmonického cítění. Hlavní část práce se bude zabývat konkrétní pěveckou skupinou ze ZUŠ Borovany a jejich tematickým projektem Pohádkový les, jehož hlavní součástí byla příprava dětské operky Budulínek od autorů J. Uhlíře a Z. Svěráka. V této části bude popsán rámcový plán a postup příprav na projektu včetně několika vybraných aktivit a činností, které slouží pro rozvoj dětských muzikálních dovedností.
Populární píseň ve výuce klavírní hry
Lepšová, Barbora ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
NÁZEV PRÁCE: Populární píseň ve výuce klavírní hry ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá tématem populárních písní ve výuce hry na klavír. Práce obsahuje výzkumnou část, která zkoumá využitelnost a oblíbenost populárních písní ve výuce z pohledu klavírních pedagogů. Dále práce toto široké téma zužuje na deset konkrétních populárních písní, resp. jejich úprav vytvořených pro účely této práce, na nichž je jejich využitelnost ve výuce demonstrována. Šest z nich je určeno malým pianistům, čtyři pokročilejším žákům. Vlastním úpravám předchází teoretická část, jež popisuje vybrané aspekty elementární klavírní pedagogiky, které jsou v praktické části práce aplikovány. KLÍČOVÁ SLOVA: populární píseň, čtyřruční hra, klavírní metodika, rozvoj hudebnosti, pohádky, Zlatovláska, Lotrando a Zubejda, Hra o trůny, ABBA
Vliv hudby na dítě a rozvoj hudebnosti u dětí do 6 let
VYROUBALOVÁ, Tereza
Bakalářská práce popisuje hudební vývoj dítěte od počátku matčina těhotenství až po období šesti let věku. Zaměřuje se převážně na hudební vlivy, které mohou působit pozitivně i negativně. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení základních pojmů, například hudebnost, hudební činnosti, hudební schopnosti, dovednosti, návyky a vlohy, rytmické cítění a hudební paměť. Práce se dále zabývá nastíněním hudebních činností v životě dítěte od narození až po ukončení předškolního vzdělávání. V praktické části jsou základní údaje o dvou různých mateřských školách, ve kterých byly realizovány činnosti s dětmi ve věku od tří do šesti let. Stručný popis těchto hudebních činností je také součástí práce. Hlavním cílem bakalářské práce je pozorování dětí při hudebních aktivitách a rozvoj jejich hudebnosti. Součástí práce jsou reflexe a notové záznamy.
Příběhy jako didaktický prostředek k osvojení elementárních dovedností hry na flétnu
Bürgerová, Marcela ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Bakalářská práce představuje na základě autorčina dosavadního multidisciplinárního studia i praktických zkušeností možnosti nového didaktického materiálu pro elementární výuku hry na zobcovou flétnu v předškolním věku v prostředí základní umělecké školy. Experimentální vyučování ověřuje realizovatelnost a vlivy série hudebních příběhů na rozvoj nejen hudebních schopností dítěte, ale i na očekávané sociální a personální kompetence na počátku senzitivního období.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.