Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv společné evropské investiční politiky na systém mezinárodního investičního práva
Svoboda, Ondřej ; Lipovský, Milan (oponent)
Vliv společné evropské investiční politiky na systém mezinárodního investičního práva Abstrakt Rozšíření výlučné pravomoci Evropské unie (EU) na přímé zahraniční investice (FDI) v Lisa- bonské smlouvě mělo významné dopady. EU začala budovat vlastní investiční politiku, včetně vyjednávání se třetími zeměmi pro ni nezbytných investičních dohod nebo komplexních ob- chodních a investičních dohod. Při zohlednění velikosti unijní ekonomiky a faktu, že členské státy EU uzavřely téměř 1 400 dvoustranných investičních dohod (BITs) z přibližně 3 300 plat- ných dohod celkem, pak potenciál možného evropského vlivu na systém mezinárodního in- vestičního práva, založeného především na BITs, je obrovský. Cílem této disertační práce je vyhodnotit, jak a jakým způsobem nová unijní pravomoc tento systém změnila. Unijní investiční politika vytvořila vlastní specifický přístup k ochraně investic a řešení investičních sporů, který nereflektuje na počátku deklarované cíle. Podle úvodních doku- mentů jako Sdělení Evropské komise Cesta k ucelené evropské mezinárodní investiční politice měla Unie vycházet z osvědčených postupů členských států. Během prvních dvoustranných vyjed- návání s Kanadou a Singapurem komentátoři nicméně upozorňovali na "NAFTAlizaci" ev- ropského přístupu. Zásadním momentem ve vývoji investiční politiky EU se...
Third Party funding in international investment arbitration
Juráš, Jan ; Balaš, Vladimír (vedoucí práce) ; Šturma, Pavel (oponent)
1 Financovaní třetí stranou v mezinárodní investiční arbitráži ABSTRAKT Financování třetí stranou v mezinárodní investiční arbitráži je poměrně nový, nicméně rychle se rozvíjející fenomén, který však kromě řady pozitivních aspektů přináší i velké množství rizik a hrozeb, které mohou narušit celý systém řešení sporů mezi investory a státy. Systém mezinárodních investičních arbitráží čelí v posledních letech kritice, podle které je systém nevyvážený a zvýhodňuje mezinárodní investory. Pokud by se v tomto systému začalo více prosazovat financování třetí stranou, mohlo by to tento už tak dost křehký a nevyvážený systém ještě více narušit. Tradičně se financování třetí stranou používalo jako prostředek k dosažení spravedlnosti v případech, kdy se vnější strana, která nebyla nijak ve sporu angažovaná, rozhodla poskytnout jedné ze stran finanční prostředky k tomu, aby se mohl domáhat nezávislého přezkumu právního problému. Mezinárodní investiční arbitráže se staly v posledních letech velmi nákladné, a tudíž se financování třetí stranou zdálo jako vhodný nástroj k pomoci středně velkým investorům, které hostitelský stát v rozporu s mezinárodní investiční dohodou poškodil. Nicméně zejména po finanční krizi roku 2008 se z financování třetí stranou v mezinárodní arbitráži stal velmi lukrativní a výnosný obchodní...
Vliv společné evropské investiční politiky na systém mezinárodního investičního práva
Svoboda, Ondřej ; Balaš, Vladimír (vedoucí práce) ; Šturma, Pavel (oponent) ; Chovancová, Katarína (oponent)
Vliv společné evropské investiční politiky na systém mezinárodního investičního práva Abstrakt Rozšíření výlučné pravomoci Evropské unie (EU) na přímé zahraniční investice (FDI) v Lisa- bonské smlouvě mělo významné dopady. EU začala budovat vlastní investiční politiku, včetně vyjednávání se třetími zeměmi pro ni nezbytných investičních dohod nebo komplexních ob- chodních a investičních dohod. Při zohlednění velikosti unijní ekonomiky a faktu, že členské státy EU uzavřely téměř 1 400 dvoustranných investičních dohod (BITs) z přibližně 3 300 plat- ných dohod celkem, pak potenciál možného evropského vlivu na systém mezinárodního in- vestičního práva, založeného především na BITs, je obrovský. Cílem této disertační práce je vyhodnotit, jak a jakým způsobem nová unijní pravomoc tento systém změnila. Unijní investiční politika vytvořila vlastní specifický přístup k ochraně investic a řešení investičních sporů, který nereflektuje na počátku deklarované cíle. Podle úvodních doku- mentů jako Sdělení Evropské komise Cesta k ucelené evropské mezinárodní investiční politice měla Unie vycházet z osvědčených postupů členských států. Během prvních dvoustranných vyjed- návání s Kanadou a Singapurem komentátoři nicméně upozorňovali na "NAFTAlizaci" ev- ropského přístupu. Zásadním momentem ve vývoji investiční politiky EU se...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.