Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kontejner na vzdělávací materiál
Balková, Natálie ; Loprais, Miroslav (oponent) ; Tobola, Ondřej (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je vzdělávací kontejner pro děti v galeriích a muzeích bez edukačních místností. Zvolené téma práce jsem řešila výpisem potřeb dětí a jejich pomůcek ke kreslení. Proto jsem vytvořila model, na který si děti můžou sednout, použít jej jako malý stoleček, a který navíc pod víkem ukrývá veškeré pomůcky pro kreslení. Kontejner je mobilní a dá se stohovat. Přínosem práce je lepší komfort dítěte při výukových programech v expozicích galerie nebo muzea.
Kontejner na vzdělávací materiál
Balková, Natálie ; Loprais, Miroslav (oponent) ; Tobola, Ondřej (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je vzdělávací kontejner pro děti v galeriích a muzeích bez edukačních místností. Zvolené téma práce jsem řešila výpisem potřeb dětí a jejich pomůcek ke kreslení. Proto jsem vytvořila model, na který si děti můžou sednout, použít jej jako malý stoleček, a který navíc pod víkem ukrývá veškeré pomůcky pro kreslení. Kontejner je mobilní a dá se stohovat. Přínosem práce je lepší komfort dítěte při výukových programech v expozicích galerie nebo muzea.
Role sociálního pedagoga a asistenta pedagoga při integraci žáků (dětí) ze sociokulturně odlišného prostředí
GRACÍKOVÁ, Ivanka
Tato bakalářská práce se zabývá obecným vymezením profese sociálního pedagoga a asistenta pedagoga, a to především ve vztahu k jeho kompetencím a oblastem uplatnění v rámci práce s dětmi ze sociokulturně znevýhodněného prostředí. Pojednává o činnosti sociálních pedagogů a asistentů pedagogů, kteří jsou nápomocni při řešení každodenních problémů dětí a žáků nejen ve škole, ale i při adaptaci na nové prostředí. Z poznatků uvedených v teoretické části práce vychází část praktická. V rámci výzkumného šetření byly vytvořeny otázky pro sociálního pedagoga a asistenta pedagoga, které byly formou rozhovorů předloženy vybraným informantům, kteří v reálu tyto profese vykonávají. Ze zjištěných dat provedených pomocí kvalitativního výzkumného šetření - metody otevřeného kódování od jednotlivých oslovených informantů bylo možné prokázat, že sociální pedagogové a asistenti pedagoga jsou naprosto nezbytným a nepostradatelným článkem a jejich přínos v edukačním procesu inkluze žáka se speciálními vzdělávacími potřebami je velice důležitý, zejména pak na základní škole.
Dobrovolnictví jako součást sociálních služeb při práci s rodinami a dětmi
HÁJÍČKOVÁ, Andrea
Dobrovolnictví je založeno na svobodné vůli jedince, která přináší ekonomický, sociální a kulturní prospěch celé společnosti bez toho, aniž by dobrovolníkovi vznikl nárok na finanční odměnu. Centrem dobrovolnické činnosti v sociálních službách jsou primárně neziskové organizace, které jsou pro tuto práci výchozím bodem, a to právě z důvodu jejich významného propojení. Velmi stěžejní pro dobrovolnictví je koordinace dobrovolníků, která je vedena prostřednictvím vyškoleného profesionála, kterým je koordinátor dobrovolníků. Cílem této práce je provést analýzu a popsat přínos a význam dobrovolníků v sociálních službách, které jsou poskytované rodinám a dětem. V rámci tohoto výzkumu byl použit kvalitativní přístup, který umožnil hlubší poznání spolupráce dobrovolníků v sociálních službách. Využita byla metoda dotazování, technika polořízeného rozhovoru a data byla vyhodnocena formou kategorizace dat. Analýza zjištěných dat potvrdila, že dobrovolnická činnost má nejen pro organizace, ale zejména pro rodiny velký přínos pramenící hlavně v pomoci s rozvojem a podporou při vzdělávání dítěte. Dobrovolník tím přispívá k sanaci rodiny a u dětí může eliminovat vznik rizikového chování. Rozdílný je přístup profesionála a dobrovolníka, který se projevuje u dobrovolníků ne zcela profesionálním, ale o to lidštějším přístupem. Další diferenciace spočívá i v interakci s rodinou, kdy sociální pracovník pracuje komplexně s celkovými potřebami rodiny a dobrovolník pracuje pouze s dítětem. Výsledky výzkumu by mohly být přínosné především pro organizace, které zvažují integraci dobrovolníků. Zároveň by práce mohla být vhodná i pro zájemce o dobrovolnickou činnost v sociálních službách.
Sociální prostředí, dítě a škola
BARTOŠOVÁ, Veronika
Diplomová práce je zaměřená na problematiku sociálního prostředí a kultury v kontextu utváření vztahu dětí ke škole. Zabývá se socializací, sociálním prostředím a kulturou některých sociálních a etnických skupin. Zkoumanými skupinami jsou vietnamské etnikum,romské etnikum a sociální prostředí dětského domova (děti pocházející z různých etnik).Záměrem diplomové práce je popsat, v jakých základních oblastech a do jaké míry může výchozí sociální a kulturní prostředí ovlivnit vztah ke škole a ke vzdělávání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.