Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obrobitelnost litiny s lupínkovým grafitem pro brzdové díly firmy RENAULT
Ceyte, Benoit ; Polzer, Aleš (oponent) ; Píška, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá expertním projektem prováděným v automobilové společnosti Alpha. Tato automobilová společnost vlastní několik výrobních jednotek po celém světě, které se zabývají projekční činností, obráběním, montáží, slévárenstvím,....atd. Výkonnost dosažená v oblasti obrábění se musí trvale zlepšovat, aby byla zajištěna konkurenceschopnost výrobce. Právě obrábění je velmi citlivé na kvalitu polotovarů. Navzdory přísným dodavatelsko-odběratelským podmínkám musí společnost řešit tyto problémy, které se při obrábění vyskytují: - krátká trvanlivost břitů, výrazně zvyšující výrobní náklady, - vysoký počet neshodných kusů, vyřazených z výroby, - některé odlitky – například brzdové disky – musí být skladovány 10 dnů z důvodů jejich stárnutí, což způsobuje další náklady. Z těchto důvodů se společnost Alpha rozhodla řešit tyto problémy pomocí studie, která se zaměřuje na obrábění odlitků ze šedé litiny pro luxusní auta. Tyto odlitky s odlévají ve vlastním závodu nebo v kooperaci od dalšího dodavatele a pak se obrábějí ve vlastní obrobně. Tato výrobní linka nábojových disků čelí problémům zvláště při čelním dokončovacím obrábění. Často dochází ke geometrickým i povrchovým defektům a trvanlivost nástrojů je nízká. Obecně se očekává trvanlivost pro obrobení 150-ti kusů, ale ta se dosahuje málokdy. Obráběcí linka tak spotřebovává více nástrojů, než kterákoliv jiná. Inženýři společnosti Alpha zjistili, že nevhodné vlastnosti materiálu velmi ovlivňují trvanlivost břitů. Další pozorování opotřebení nástrojů prokázala, že používané řezné nástroje taktéž nemají vhodnou nástrojovou geometrii. Předchozí studie, která se zabývala zlepšením obrobitelnosti automobilových dílců ze šedé litiny úpravou metalurgie, rovněž potřebovala verifikaci těchto úprav pomocí řezných testů na polotovarech odlitků. Tento expertní projekt se zaměřuje na obrobitelnost bez výskytu chvění pro různé tavby, které byly předmětem jiné doktorské práce. Výsledky těchto testů tak budou důležitým indikátorem pro zlepšení chemického složení a procesu lití. Mimo tyto studie budou další práce věnovány potlačení výskytu chvění a vibrací.
Analysis of the surface layer of the brake disk
Švábenská, Eva ; Roupcová, Pavla ; Podstranská, Ivana ; Petr, M. ; Filip, J. ; Schneeweiss, Oldřich
Our research is focused on the changes in thin surface layer of the brake disk due to the impact of severe plastic deformation and heating by friction process. The aim of this study is to compare structure, chemical and phase compositions of the surface layer in depth up to several hundreds of nanometers in the no affected central part of brake disk and the part which was in contact with brake pads by braking. The basic information on structure and phase composition was obtained by optical and scanning electron microscopy, X-Ray Powder Diffraction and Mössbauer Spectroscopy. The thin surface layer was studied using Conversion Electron Mössbauer Spectroscopy and X-ray Photoelectron Spectroscopy. We explain the observed changes with the knowledge on effects of plastic deformation and/or diffusion of alloying elements in the material of the brake disk.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.