Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Funkční bezpečnost snímačů tlaku BD SENSORS, s.r.o.
Šimoník, Martin ; Hlinka,, Jiří (oponent) ; Fuchs,, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá otázkou funkční bezpečnosti snímače tlaku XMP i vyráběného firmou BD SENSORS. Cílem práce je prokázat splnění požadavků na funkční úroveň integrity bezpečnosti SIL 3. Práce je rozdělena do tří částí. První část práce se zabývá pojmem funkční bezpečnost, definuje základní pojmy funkční bezpečnosti, porovnává přístupy funkční bezpečnosti dle vybraných norem a stanovuje obecný postup stanovení funkční bezpečnosti. Druhá část práce pojednává o spolehlivosti technických systémů, definuje spolehlivostní ukazatele a popisuje vybrané typy spolehlivostních analýz užívaných v praxi a to zejména na analýzu FMEA/FMECA. Poslední část se zabývá praktikováním spolehlivostních analýz na snímači XMP i a zhodnocením dosažených výsledků.
HIL testovací stav pro soustavu univerzálních elektronických řídících jednotek
Zouhar, Štěpán ; Musil, Filip (oponent) ; Brablc, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá testováním elektronických řídicích jednotek, a to jednak funkčními testy, při kterých je ověřován hardware a software, a jednak testovacími metodami Model in the Loop, Software in the Loop, Processor in the Loop a Hardware in the Loop. V rámci praktické části byl vytvořen testovací přípravek pro testování funkčnosti dané řídicí jednotky. Přípravek je připojen k PC pomocí vstupně výstupní karty, testování je řízeno a vyhodnocováno skriptem v MATLABu. Celý proces testování je automatizován od počátečního nahrání testovacího firmware do testované jednotky, přes průběh celého testu až po nahrání bootloaderu. Dále byl vytvořen Hardware in the Loop test, při kterém řídicí jednotka plní roli regulátoru a DC motor je simulován v reálném čase na PC v prostředí MATLAB.
Segway driver parameter estimation and its use for optimizing the control algorithm
Dobossy, Barnabás ; Zouhar, František (oponent) ; Brablc, Martin (vedoucí práce)
This thesis deals with development, verification and implementation of an adaptive control system on a two-wheeled self-balancing vehicle that based on the driver's parameters alters its behaviour. The parameters are not obtained by direct measurement but estimated based on the evolution of state variables and the system's response. The estimated parameters include driver's mass and height of his or her centre of gravity. The goal of this thesis is to verify the idea of an adaptation of the system's dynamical properties to different users while ensuring better stability. This thesis is the continuation of earlier projects finished in 2011 and 2015.
Využití bezpečnostního PLC pro řízení plynových hořáků
Petr, Vojtěch ; Žlebek, Roman (oponent) ; Polsterová, Helena (vedoucí práce)
Tématem teto diplomové práce je bezpečnost při řízení plynových hořáků. Cílem je plně automatizovat systém plynových hořáků pomocí bezpečnostního řídicího systému (Fail-Safe PLC) tak, aby se rizika snížila na minimum. Jelikož je kladen velký důraz na bezpečnost, v úvodní části jsou probírané české normy a to, co je spojeno s bezpečností pro řídicí systémy. Tento projekt je realizován ve spolupráci s firmou ElektroMAR a. s., zabývající se průmyslovou automatizací.
Metodika vývoje a validace softwaru pro bezpečnostní části řídících systémů v divadelní technice
Drlík, Michal ; Suchánek, Rostislav (oponent) ; Sinay, Juraj (oponent) ; Blecha, Petr (vedoucí práce)
Předložená práce nejdříve popisuje, co je to divadlo a jaké typy mechanismů se v divadle nacházejí. Následně je problematika jevištních strojně technických mechanismů uvedena do kontextu české, potažmo evropské legislativy s důrazem na použití technických norem, které jsou nutné splnit, aby bylo tohoto cíle dosaženo. V další části je proveden rozbor řídicích systémů, které se používají v jevištní technice s důrazem na funkčnost těchto systémů, neboť ta následně určuje počet a rozsah možných nebezpečí a nebezpečných událostí. Tato nebezpečí jsou poté podrobně vyjmenována a specifikována, čímž je kladen důraz na jejich existenci, závažnost a nutnost řešení. Je také nastíněno řešení, že tyto nebezpečí a nebezpečné události jsou v mnoha případech řešitelné použitím programovatelných systémů souvisejících s bezpečností, potažmo bezpečnostních funkcí realizovaných těmito funkcemi. Jednotlivé kroky jsou popsány do V-modelu s patřičnými dokumenty každého z kroků V-modelu. Výsledkem této práce bude navržený model metody vývoje a validace softwaru pro programovatelné a řídicí systémy v divadelní technologii.
Modelování a implementace řídicího algoritmu 3D tiskárny
Ševčík, Martin ; Pohl, Lukáš (oponent) ; Jirgl, Miroslav (vedoucí práce)
Obsahem práce je modelování a implementace CNC řídícího algoritmu. V diplomové práci byl proveden popis problematiky řízení počítačem řízených strojů, rešerše interpolačních algoritmů pro řízení CNC strojů, namodelování vybraného algoritmu řízení s rychlostními rozběhovými profily s tvarem S-křivky a simulace vybraných algoritmů a rychlostních profilů v prostředí Matlab a Simulink.
Metodika vývoje a validace softwaru pro bezpečnostní části řídících systémů v divadelní technice
Drlík, Michal ; Suchánek, Rostislav (oponent) ; Sinay, Juraj (oponent) ; Blecha, Petr (vedoucí práce)
Předložená práce nejdříve popisuje, co je to divadlo a jaké typy mechanismů se v divadle nacházejí. Následně je problematika jevištních strojně technických mechanismů uvedena do kontextu české, potažmo evropské legislativy s důrazem na použití technických norem, které jsou nutné splnit, aby bylo tohoto cíle dosaženo. V další části je proveden rozbor řídicích systémů, které se používají v jevištní technice s důrazem na funkčnost těchto systémů, neboť ta následně určuje počet a rozsah možných nebezpečí a nebezpečných událostí. Tato nebezpečí jsou poté podrobně vyjmenována a specifikována, čímž je kladen důraz na jejich existenci, závažnost a nutnost řešení. Je také nastíněno řešení, že tyto nebezpečí a nebezpečné události jsou v mnoha případech řešitelné použitím programovatelných systémů souvisejících s bezpečností, potažmo bezpečnostních funkcí realizovaných těmito funkcemi. Jednotlivé kroky jsou popsány do V-modelu s patřičnými dokumenty každého z kroků V-modelu. Výsledkem této práce bude navržený model metody vývoje a validace softwaru pro programovatelné a řídicí systémy v divadelní technologii.
Modelování a implementace řídicího algoritmu 3D tiskárny
Ševčík, Martin ; Pohl, Lukáš (oponent) ; Jirgl, Miroslav (vedoucí práce)
Obsahem práce je modelování a implementace CNC řídícího algoritmu. V diplomové práci byl proveden popis problematiky řízení počítačem řízených strojů, rešerše interpolačních algoritmů pro řízení CNC strojů, namodelování vybraného algoritmu řízení s rychlostními rozběhovými profily s tvarem S-křivky a simulace vybraných algoritmů a rychlostních profilů v prostředí Matlab a Simulink.
Segway driver parameter estimation and its use for optimizing the control algorithm
Dobossy, Barnabás ; Zouhar, František (oponent) ; Brablc, Martin (vedoucí práce)
This thesis deals with development, verification and implementation of an adaptive control system on a two-wheeled self-balancing vehicle that based on the driver's parameters alters its behaviour. The parameters are not obtained by direct measurement but estimated based on the evolution of state variables and the system's response. The estimated parameters include driver's mass and height of his or her centre of gravity. The goal of this thesis is to verify the idea of an adaptation of the system's dynamical properties to different users while ensuring better stability. This thesis is the continuation of earlier projects finished in 2011 and 2015.
HIL testovací stav pro soustavu univerzálních elektronických řídících jednotek
Zouhar, Štěpán ; Musil, Filip (oponent) ; Brablc, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá testováním elektronických řídicích jednotek, a to jednak funkčními testy, při kterých je ověřován hardware a software, a jednak testovacími metodami Model in the Loop, Software in the Loop, Processor in the Loop a Hardware in the Loop. V rámci praktické části byl vytvořen testovací přípravek pro testování funkčnosti dané řídicí jednotky. Přípravek je připojen k PC pomocí vstupně výstupní karty, testování je řízeno a vyhodnocováno skriptem v MATLABu. Celý proces testování je automatizován od počátečního nahrání testovacího firmware do testované jednotky, přes průběh celého testu až po nahrání bootloaderu. Dále byl vytvořen Hardware in the Loop test, při kterém řídicí jednotka plní roli regulátoru a DC motor je simulován v reálném čase na PC v prostředí MATLAB.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.