Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vlastnosti recyklovaných kameniv používaných do pozemních komunikací
Sokolová, Veronika ; Pecha, Karel (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Teoretická část práce se zabývá popisem výroby, vlastností a charakteristik recyklovaného kameniva a z toho vyplývajícího zhodnocení z hlediska vhodnosti jeho použití při stavbě pozemních komunikací. Praktická část práce se zaměřuje na provedení základních zkoušek kameniva dle platných norem, jako je objemová hmotnost, nasákavost a odolnost kameniva proti drcení. Zkoušky jsou prováděny na daných frakcích tří druhů recyklovaného kameniva a následně porovnány s výsledky stejných zkoušek na přírodním kamenivu.
Využití recyklátů z vozovek do pozemních komunikací
Furdaničová, Alice ; Šperka, Pavel (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá využitím asfaltového recyklátu s příměsí kameniva ve směsích stmelených hydraulickým pojivem. Směs se využívá v horní či spodní podkladní vrstvě vozovky. Teoretická část diplomové práce popisuje podkladní vrstvy vozovek, výrobu recyklátů ze stavebně demoličního odpadu, získávání a zpracování asfaltového recyklátu a jeho opětovné využití do vozovek. Práce je obohacena příspěvkem realizace pokládky asfaltového recyklátu do podkladní vrstvy komunikace firmou SKANSKA a.s. a ČNES a.s. V další kapitole jsou pak podrobněji popsané zkušenosti s recyklátem v zahraničí. Práce dále obsahuje popis laboratorních zkoušek, které jsou důležité pro zhodnocení vlastností směsí z asfaltového recyklátu. Praktická část ověřuje vhodnost směsi z asfaltového recyklátu a kameniva do podloží vozovek pomocí zkoušek pevnosti v příčném tahu, pevnosti prostém v tlaku a odolnosti proti mrazu a vodě. Použité směsi jsou shledány jako vhodné do podkladních vrstev vozovek.
Využití asfaltového recyklátu do podkladních vrstev vozovek pozemních komunikací
Tanečková, Pavlína ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část shromažďuje dostupné informace o současném stavu nakládání se stavebními a demoličními odpady. Tato část pojednává o zahraničních zkušenostech s nakládáním SDO, podává základní informace o zavedení cirkulární ekonomiky. Neméně důležitým tématem je i enviromentální dopad, který je rozeprán z pohledu vyhlášky č. 283/2023 Sb. Dále podává základní informace o stavebních a demoličních odpadech a popisuje proces recyklace. Dále se zabývá nejpoužívanějšími druhy recyklátů a jejich využitím v pozemních komunikacích. Praktická část této diplomové práce ověřuje možnosti využití asfaltových recyklátů a jejich směsí stmelených asfaltovou emulzí nebo hydraulickým pojivem. Hlavním cílem bylo ověřit možnosti využití těchto recyklátů do stmelených podkladních vrstev městských komunikací. Tyto možnosti byly ověřeny a následně porovnány pomocí laboratorních zkoušek. Na závěr je provedeno porovnání stmelených směsí asfaltových recyklátů s dávkováním specifického množství pojiva a nízké teplotě ohřátí směsi kvůli optimálnímu zhutnění do požadovaných hodnot pevností při použití recyklátů.
Využití alternativních pojiv do stmelených směsí z recyklátů
Jakub, Tomáš ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na využití stmelených směsí s různými příměsemi pro podkladní vrstvy vozovek pozemních komunikací. První, teoretická část práce se zabývá rešerší dostupné literatury. Věnuje se používaným i netradičním typům pojiv používaných do stmelených směsí. Druhá, praktická část práce se věnuje porovnání 5 stmelených směsí s asfaltovým recyklátem s příměsí umělých vláken, celulózových vláken nebo bez příměsí a 1 směsi vytvořené pouze z drceného kameniva frakce 0/4. Nejprve byly popsány zkušební metody s návrhem složení směsi a popsány jednotlivé použité materiály. V rámci praktické části práce byla zkoušena a stanovena pevnost v prostém tlaku, pevnost v příčném tahu a pevnost v prostém tlaku po vystavení účinkům mrazu. Výsledkem práce je porovnání uvedených směsí mezi sebou a stanovení účinků příměsí na pevnosti v prostém tlaku a příčném tahu.
Využití alternativních pojiv do stmelených směsí z recyklátů
Jakub, Tomáš ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na využití stmelených směsí s různými příměsemi pro podkladní vrstvy vozovek pozemních komunikací. První, teoretická část práce se zabývá rešerší dostupné literatury. Věnuje se používaným i netradičním typům pojiv používaných do stmelených směsí. Druhá, praktická část práce se věnuje porovnání 5 stmelených směsí s asfaltovým recyklátem s příměsí umělých vláken, celulózových vláken nebo bez příměsí a 1 směsi vytvořené pouze z drceného kameniva frakce 0/4. Nejprve byly popsány zkušební metody s návrhem složení směsi a popsány jednotlivé použité materiály. V rámci praktické části práce byla zkoušena a stanovena pevnost v prostém tlaku, pevnost v příčném tahu a pevnost v prostém tlaku po vystavení účinkům mrazu. Výsledkem práce je porovnání uvedených směsí mezi sebou a stanovení účinků příměsí na pevnosti v prostém tlaku a příčném tahu.
Využití recyklátů z vozovek do pozemních komunikací
Furdaničová, Alice ; Šperka, Pavel (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá využitím asfaltového recyklátu s příměsí kameniva ve směsích stmelených hydraulickým pojivem. Směs se využívá v horní či spodní podkladní vrstvě vozovky. Teoretická část diplomové práce popisuje podkladní vrstvy vozovek, výrobu recyklátů ze stavebně demoličního odpadu, získávání a zpracování asfaltového recyklátu a jeho opětovné využití do vozovek. Práce je obohacena příspěvkem realizace pokládky asfaltového recyklátu do podkladní vrstvy komunikace firmou SKANSKA a.s. a ČNES a.s. V další kapitole jsou pak podrobněji popsané zkušenosti s recyklátem v zahraničí. Práce dále obsahuje popis laboratorních zkoušek, které jsou důležité pro zhodnocení vlastností směsí z asfaltového recyklátu. Praktická část ověřuje vhodnost směsi z asfaltového recyklátu a kameniva do podloží vozovek pomocí zkoušek pevnosti v příčném tahu, pevnosti prostém v tlaku a odolnosti proti mrazu a vodě. Použité směsi jsou shledány jako vhodné do podkladních vrstev vozovek.
Návrh opravy lesní cesty s využitím recyklovaných materiálů
Svoboda, František
Abstrakt Diplomová práce je složena ze dvou částí. V první části je teoreticky zpracována problematika aktuálně používaných technologií při údržbě a opravách lesních cest, dále je pak podrobně rozebrána problematika týkající se využití recyklovaných materiálů do konstrukcí lesních cest se zaměřením na asfaltové recykláty. Druhá část práce se zabývá praktickým návrhem opravy lesní cesty asfaltovým recyklátem. Pro návrh opravy je zpracována projektová dokumentace v potřebném rozsahu pro ohlášení stavby. Práce spojuje moderní pojetí užití recyklovaného materiálu s praktickým návrhem. Stávající trend neustálého zvyšování cen neobnovitelných zdrojů a skládkovného je impulsem pro poptávku po recyklovaných materiálech. To znamená, že recyklované materiály budou stále více užívány, a to nejen v dopravních stavbách ale i v ostatních stavbách, kterým to jejich charakter umožní.
Vlastnosti recyklovaných kameniv používaných do pozemních komunikací
Sokolová, Veronika ; Pecha, Karel (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Teoretická část práce se zabývá popisem výroby, vlastností a charakteristik recyklovaného kameniva a z toho vyplývajícího zhodnocení z hlediska vhodnosti jeho použití při stavbě pozemních komunikací. Praktická část práce se zaměřuje na provedení základních zkoušek kameniva dle platných norem, jako je objemová hmotnost, nasákavost a odolnost kameniva proti drcení. Zkoušky jsou prováděny na daných frakcích tří druhů recyklovaného kameniva a následně porovnány s výsledky stejných zkoušek na přírodním kamenivu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.