Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Interpretace a přístup sociálních pracovníků k standardům kvality sociálních služeb
SKALOVÁ, Anna
Práce zjišťuje interpretaci a přístup sociálních pracovníků k standardům kvality sociálních služeb, jak z hlediska žité praxe, tak z hlediska individuálního pojetí a chápání samotnými pracovníky, zejména s ohledem na jejich praxi v konkrétní organizaci. Práce se věnuje také interpretaci a přístupu sociálních pracovníků k ochraně základních lidských práv a svobod uživatelů ve standardech kvality. Práce teoreticky mapuje a zachycuje současnou situaci v oblasti standardů kvality a chystané změny. Interpretace a přístup ke standardům kvality je zjišťován analýzou rozhovorů se sociálními pracovníky na toto téma. Práce se věnuje ochraně lidských práv v sociálních službách a jejich garanci formou vybraných standardů kvality, a zkoumá standardy kvality z hlediska hodnot, práv a svobod klientů, které jsou jimi chráněny. Práce popisuje, zda a jak sociální pracovníci vnímají hodnoty, lidská práva a svobody, které jsou skryté za standardy kvality sociálních služeb a jak je interpretují a využívají ve své praxi, což je doloženo názory sociálních pracovníků. Standardy kvality sociálních služeb jsou zkoumány také z hlediska etického, především práce eticky hodnotí a rozebírá přístup sociálních pracovníků ke standardům kvality.
Komunikační kompetence sociálního pracovníka při jednání s žadatelem o příspěvek na péči s mentálním postižením
SKALOVÁ, Anna
Práce se zabývá komunikací s lidmi s mentálním postižením v prostředí státního úřadu při sjednávání příspěvku na péči. Teoretická část charakterizuje mentální postižení, komunikaci, narušenou komunikační schopnost, příspěvek na péči, dále se zevrubně zabývá specifiky komunikace s lidmi s mentálním postižením. Práce obsahuje také praktické rady pro komunikaci s lidmi s mentálním postižením. V závěru teoretické části jsou popsány komunikační kompetence sociálního pracovníka se zaměřením na jednání s lidmi s mentálním postižením. Praktická část práce popisuje šetření komunikačních kompetencí sociálního pracovníka na Městském úřadě v Táboře a hodnotí příčiny jeho neúspěchu. Vzhledem k zhodnocení šetření obsahuje praktická část také jednoduchou metodiku, která obsahuje praktické rady, jak jednat s klientem s mentálním postižením při rozhovoru na úřadě. Dále praktická část obsahuje analýzu zaměstnavateli požadovaných kompetencí na pozici sociálního pracovníka na základě inzerátů s nabídkou práce. Komunikace s lidmi s mentálním postižením v prostředí městských úřadů je opomíjené téma, avšak vzhledem ke snaze integrovat lidi s mentálním postižením co nejvíce do společnosti téma velice důležité. Schopnost sociálního pracovníka správně komunikovat a jednat s lidmi s mentálním postižením může být jedna z cest k zpřístupnění úřadů i pro tyto klienty.
Program obnovy venkova: Soutež vesnice roku
Skálová, Anna ; Khendriche Trhlínová, Zuzana (vedoucí práce) ; Davídek, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou soutěže Vesnice roku, pořádané v rámci Pro-gramu obnovy venkova. Nejdříve je vymezen pojem venkov a poté představen Program obnovy venkova, který je realizovaný v působnosti Ministerstva pro místní rozvoj ČR. Z tohoto programu je vybrána soutěž Vesnice roku. Práce se věnuje historii soutěže, jejímu vývoji, organizaci, podmínkám účasti, jednotlivým oceněním a také jsou krátce zmíněny obdobné soutěže v zahraničí. V další části práce je na konkrétním městě uká-záno, jaké aktivity vedly k jeho úspěšnému umístění v soutěži. Dále pak jak město vyu-žilo finanční prostředky získané ze soutěže a zda obci vítězství přineslo nějaké další výhody.

Viz též: podobná jména autorů
2 Skálová, Adéla
12 Skálová, Alena
4 Skálová, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.