Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Některé problémy v komunikaci učitel - žák
Roubíček, Filip
Článek se zabývá vybranými problémy v komunikaci mezi učitelem a žákem. Popisuje jejich hlavní příčiny: rozdílnost mentálních reprezentací, rozlišování kontextů komunikace, nepřijetí konvenčních forem zápisu, nedostatečné seznámení s pravidly pro užití znakových systémů a alternativními formami matematických zápisů
Rozmanitost reprezentačních prostředí v primární geometrii
Roubíček, Filip
Poster se věnuje problematice reprezentací ve vyučování geometrii. Popisuje experiment, jehož cílem bylo sledovat vliv různých forem reprezentace na poznávání žáků.
Geometrické konstrukce z pohledu různých didaktických prostředí
Roubíček, Filip
Článek popisuje tři didaktická prostředí jako alternativu k rýsování. Týkají se konstrukcí geometrických útvarů užitím skládaček, překládáním papíru a pomocí provázku. Reprezentační prostředí jsou prezentována na konstrukcích mnohoúhelníků.
Reprezentace jako faktor ovlivňující prostředí vyučování geometrii
Roubíček, Filip
Článek je věnován problematice reprezentací a jejich rolí ve vyučování geometrii. Jsou v něm popsány tři specifické reprezentační módy: reprezentace problému příběhem, neverbální reprezentace a geometrická etudy, které byly použity v didaktickém experimentu.
Geometrické kompetence a jejich hodnocení ve vyučování matematice
Roubíček, Filip
Příspěvek pojednává o možnostech kultivace dovedností orientovat se v prostoru, rozeznávat a reprezentovat geometrická tělesa na prvním stupni základní školy. Popisuje žákovské aktivity, metody modelování a didaktické hry zaměřené na poznání geometrických těles.
Geometrické etudy
Roubíček, Filip
Článek pojednává o neobvyklém způsobu reprezentace užitím prvků dramatizace. Geometrické útvary jsou ve scénkách personifikovány a rozpoznávány na základě indicií v jejich promluvách. Je uvedeno několik příkladů etud, ve kterých vystupují geoemtrická tělesa a obrazce.
Práce s textem ve vyučování geometrii
Roubíček, Filip
Příspěvek pojednává o možnostech využití textu a rozvíjení dovednosti žáků pracovat s textem ve vyučování geometrii. Popisuje žákovské aktivity zaměřené na tvorbu a interpretaci geometrického popisu reálného objektu.
Modelování trojrozměrných objektů aneb cesta z 3D do 2D a zpět
Roubíček, Filip
Ve vyučování geometrii je modelování jednou z charakteristických metod poznávání. Propojení dvojrozměrného a trojrozměrného modelování je důležité pro rozvoj prostorové představivosti a dalších stereometrických dovedností.
Solid geometry in primary school
Roubíček, Filip
The contribution deals with the activity for the development of pupilsďgeometric competences and some results which were obtained by its use. The activity is based on the transformation of representations of a three-dimensional objectand on the communication between pupils.
Několik cest do světa stereometrie
Roubíček, Filip
Příspěvek pojednává o možnostech kultivace dovedností orientovat se v prostoru, rozeznávat a reprezentovat geometrická tělesa na prvním stupni základní školy. Jsou popsány žákovské aktivity, metody modelování a didaktické hry zaměřenéna poznávání geometrických těles.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.