|
Některé problémy v komunikaci učitel - žák
Roubíček, Filip
Článek se zabývá vybranými problémy v komunikaci mezi učitelem a žákem. Popisuje jejich hlavní příčiny: rozdílnost mentálních reprezentací, rozlišování kontextů komunikace, nepřijetí konvenčních forem zápisu, nedostatečné seznámení s pravidly pro užití znakových systémů a alternativními formami matematických zápisů
|
| |
| |
| |
| |
|
Geometrické etudy
Roubíček, Filip
Článek pojednává o neobvyklém způsobu reprezentace užitím prvků dramatizace. Geometrické útvary jsou ve scénkách personifikovány a rozpoznávány na základě indicií v jejich promluvách. Je uvedeno několik příkladů etud, ve kterých vystupují geoemtrická tělesa a obrazce.
|
|
Práce s textem ve vyučování geometrii
Roubíček, Filip
Příspěvek pojednává o možnostech využití textu a rozvíjení dovednosti žáků pracovat s textem ve vyučování geometrii. Popisuje žákovské aktivity zaměřené na tvorbu a interpretaci geometrického popisu reálného objektu.
|
| |
|
Solid geometry in primary school
Roubíček, Filip
The contribution deals with the activity for the development of pupilsďgeometric competences and some results which were obtained by its use. The activity is based on the transformation of representations of a three-dimensional objectand on the communication between pupils.
|
|
Několik cest do světa stereometrie
Roubíček, Filip
Příspěvek pojednává o možnostech kultivace dovedností orientovat se v prostoru, rozeznávat a reprezentovat geometrická tělesa na prvním stupni základní školy. Jsou popsány žákovské aktivity, metody modelování a didaktické hry zaměřenéna poznávání geometrických těles.
|