National Repository of Grey Literature 5 records found  Search took 0.00 seconds. 
Children's activities when developing the concept of natural numbers
Pěchoučková, Šárka
Výzkum začal v roce 2000 a v různé intenzitě probíhá dosud. Je zaměřen na problematiku budování představ žáka o přirozeném čísle v průběhu 1. ročníku prvního stupně ZŠ. Od svého počátku byl koncipován převážně jako výzkum kvalitativní. Při provádění výzkumu jsem použila standardizované pozorování doplněné v některých případech formativním rozhovorem.
Development of construction using the Kapla building blocks by three-year old children
Richterová, Věra ; Pěchoučková, Šárka (referee) ; Kaslová, Michaela (advisor)
The paper analyses the development of construction using the Kapla building blocks by threeyear old children. At this age, a child has mastered fine movements, such as griping and handling of small material, and thus the conditions to start using Kapla has been established. It concerns long-term qualitative research applying the method of passive observation that is to be carried out in kindergarten. The paper seeks to compare the development of construction using the Kapla building blocks with the same using the Tofa building blocks. This research brings new perspectives of development of construction by children.
Children's activities when developing the concept of natural numbers
Pěchoučková, Šárka
Výzkum začal v roce 2000 a v různé intenzitě probíhá dosud. Je zaměřen na problematiku budování představ žáka o přirozeném čísle v průběhu 1. ročníku prvního stupně ZŠ. Od svého počátku byl koncipován převážně jako výzkum kvalitativní. Při provádění výzkumu jsem použila standardizované pozorování doplněné v některých případech formativním rozhovorem.
Expressing amount without using natural numbers
Štolcová, Martina ; Kaslová, Michaela (advisor) ; Pěchoučková, Šárka (referee)
This diploma thesis is focused on observing heterogeneous group of pre-school children in different situations, which were chosen before. The aim of this observation is to note all forms of expressing quantity and figure during spontaneious activities which weren't interrupted by adults. My thesis brings typology (characteristic) of expressing quantity in this age group.
Children's Activities when Constructing the Concept of Natural Number
Pěchoučková, Šárka ; Divíšek, Jiří (advisor) ; Hošpesová, Alena (referee) ; Novák, Bohumil (referee)
Výzkum začal v roce 2000 a v různé intenzitě probíhá dosud. Je zaměřen na problematiku budování představ žáka o přirozeném čísle v průběhu 1. ročníku prvního stupně ZŠ. Od svého počátku byl koncipován převážně jako výzkum kvalitativní. Při provádění výzkumu jsem použila standardizované pozorování doplněné v některých případech formativním rozhovorem.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.