National Repository of Grey Literature 3 records found  Search took 0.00 seconds. 
Multi-Agent and Optimalisation Methods for Stealth Games
Láncoš, Jan ; Vídeňský, František (referee) ; Zbořil, František (advisor)
This bachelor thesis deals with the opponents' behaviour in stealth-based video games. It's main focus is the credibility of said behaviour in comparison to the opponents' real life counterparts and the overall immersiveness of the experience. The thesis describes the usage of the A* algorithm for dynamic pathfinding in a two-dimensional space. Furthermore it describes the opponents' patrolling system, their ability to detect the player's presence and also their ability to cooperate and communicate while trying to chase the player down. One playable level demonstrating the described behaviour has also been created as part of this thesis using the C++ language. The thesis can be used as an inspiration for anyone interested in making their own intelligent systems for computer games of a similar type.
Image-Based Clustering of Microbial Colonies
Láncoš, Jan ; Kišš, Martin (referee) ; Beneš, Karel (advisor)
Laboratorní analýza mikrobiálních kolonií pěstovaných na Petriho miskách je v současné době předmětem intenzivního výzkumu ve snaze o dosažení totální laboratorní automatizace. Jádro tohoto problému spočívá v přesné lokalizaci kolonií při obrazové analýze. Současná řešení nejčastěji využívají strojové učení, které je však obecně závislé na kvalitních datech, kterých je v tomto odvětví k dispozici jen velmi málo. Abych adresoval tento problém, vytvořil jsem víceúčelový generátor syntetických dat. Úspěšně jsem jej aplikoval jak při segmentaci tak při shlukování kolonií. Výsledné segmentační F1 skóre se mi podařilo navýšit z 0,518 na 0,729 a při shlukování jsem s využitím této segmentace dosáhl V-measure skóre 0,830. Prací navržený přístup ke generování syntetických dat nás posouvá o krok blíže k plné laboratorní automatizaci.
Multi-Agent and Optimalisation Methods for Stealth Games
Láncoš, Jan ; Vídeňský, František (referee) ; Zbořil, František (advisor)
This bachelor thesis deals with the opponents' behaviour in stealth-based video games. It's main focus is the credibility of said behaviour in comparison to the opponents' real life counterparts and the overall immersiveness of the experience. The thesis describes the usage of the A* algorithm for dynamic pathfinding in a two-dimensional space. Furthermore it describes the opponents' patrolling system, their ability to detect the player's presence and also their ability to cooperate and communicate while trying to chase the player down. One playable level demonstrating the described behaviour has also been created as part of this thesis using the C++ language. The thesis can be used as an inspiration for anyone interested in making their own intelligent systems for computer games of a similar type.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.