Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí26 - 35  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Balety P.I. Čajkovského v Neumeierově podání
Pollertová, Adéla ; Kazárová, Helena (vedoucí práce) ; Gremlicová, Dorota (oponent)
Práce na téma ?Balety Petra Iljiče Čajkovského v Neumeierově podání? zachycuje práci choreografa, režiséra a intendanta Hamburského baletu Johna Neumeiera na klenotech klasického repertoáru. Balety Louskáček, Labutí jezero a Spící krasavice bezesporu patří mezi nejhranější, nejnavštěvovanější a nejoblíbenější tituly většiny divadel s klasickým repertoárem. John Neumeier dokázal dát těmto dílům zcela novou tvář a tím je přiblížil dnešním divákům. Podařilo se mu zachovat ducha staré doby a přidat do svých baletů lidskost, každodennost se spojujícím tématem všech tří děl ? lásku v jakékoliv podobě. Zajímave srovnání původní verze s Neumeierovou přispěje k celkovemu orientovaní se v baletech P. I. Čajkovského přepracovaných do verzí ze sedmdesatých let 20. století.
LETTERE CONTRA LETTRES
Dotlačilová, Petra ; Kazárová, Helena (vedoucí práce) ; Brodská, Božena (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám dvěma slavnými choreografy osmnáctého století, Gasparem Angiolinim a Jeanem-Georgesem Noverrem, a jejich sporem o podobě rodícího se žánru baletu pantomimy. Po představení obou tvůrců a stručném nastínění dobové situace následuje detailní popis příčin a důsledků jejich polemiky. Stěžejní částí mé práce je analýza jejich tištěných textů a v nich vyjádřených názorů, především Angioliniho spisu Lettere di Gasparo Angiolini a Monsieur Noverre z roku 1773 a následných reakcí na toto dílo.
Fenomén Butó, jeho vznik, šíření a vlivy na evropskou taneční scénu
Burešová, Lucie ; Kazárová, Helena (vedoucí práce) ; Gremlicová, Dorota (oponent)
Tato magisterská diplomová práce zkoumá fenomén japonského moderního tanečního umění zvaného butó. Přibližuje jeho inspirační vlivy, socio-kulturní pozadí a podmínky jeho vzniku. Sleduje jeho vývoj ve třech generacích japonských tanečníků. Diskutuje problematiku šíření butó za hranice Japonska a reakce přijímání tohoto nového uměleckého směru v Evropě. Podává také přehled působení tohoto fenoménu v Čechách a jeho vliv na evropskou i českou taneční scénu.
Taneční hudba Nicoly Matteise mladšího
Ferjentsik-Wernerová, Blanka ; Kazárová, Helena (vedoucí práce) ; Gremlicová, Dorota (oponent)
Diplomová práce "Taneční hudba Nicoly Matteise mladšího" zpracovává nepříliš známou problematiku scénické taneční hudby v barokních operách vídeňských dvorních skladatelů 1. pol. 18. století. Klade si za cíl představit taneční tvorbu ve své době velice uznávaného skladatele Nicoly Matteise mladšího a zasadit ji do dobového kontextu. Zmiňuje se o kulturním dění u císařského dvora ve Vídni. Informuje také o životě a díle skladatelů a libretistů, autorů oper s taneční hudbou Nicoly Matteise. Snaží se dokázat, že tanec zaujímal velice důležité postavení v rámci barokní opery a byl zcela rovnocenným partnerem hudbě a zpěvu.
Balet Pavla Vranického "Das Waldmädchen"
Stratilová Urválková, Eva ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Kazárová, Helena (oponent)
Bakalářská práce pojednává o baletu Das Waldmädchen skladatele Pavla Vranického, který měl premiéru ve vídeňském dvorním divadle Kärntnertortheater v roce 1796 a jež se o dva roky později objevil na scéně pražského Stavovského divadla. V Českém muzeu hudby bylo nalezeno několik hudebnin vztahujících se k baletu, které byly podrobeny srovnání s klavírním výtahem baletu z vídeňské Österreichische Nationalbibliothek. Na základě obsahu uvedeného na premiérové divadelní ceduli, operního libreta Weberovy rané opery Das Waldmädchen, jež uvádí Bama Lutes Dealová, Ph.D. ve své disertační práci, a charakteru jednotlivých hudebních čísel z klavírního výtahu baletu byly vypracovány tři hypotetické verze libreta Vranického baletu.
Polská taneční scéna v 90. letech 20. století
Puchowska, Sara Maria ; Wiesner, Daniel (vedoucí práce) ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Kazárová, Helena (oponent)
Tato práce má přiblížit situaci na polské taneční scéně po roce 1989. Je postavena na příkladech tří uměleckých prostředí: Velkého divadla-Národní opery ve Varšavě, které je nejvíc zaměřené na klasickou taneční techniku, Poznaňského divadlo tance-Baletu poznaňského, které je současným divadlem, a Studia Buffo ve Varšavě, které na svojí scéně ukazuje muzikálová a taneční představení. Vybrala jsem toto období, protože je to doba po pádu komunizmu, kdy se změnilo hodně věcí. Dalším důvodem je, že tato doba není písemně téměř vůbec zdokumentována. Máme málo materiálů, informací a seznamů
Bohemika v libretech
Babická, Tereza ; Kazárová, Helena (vedoucí práce) ; Brodská, Božena (oponent)
Abstrakt Bakalářskou práci Bohemika v libretech autorka koncipuje do dvou velkých kapitol s podkapitolami. Nejprve se zabývá tématem husitských válek v kapitole nazvané Choreodrama s námětem husitských spanilých jízd, poté přistupuje k motivu dívčí války v kapitole Balet inspirovaný legendou dívčí války z českých kronik. Balet Husité před Naumburkem byl dáván Salvatorem Viganó v divadle La Scala v Miláně roku 1815. Salvatora Viganó ke složení tohoto baletu nejspíše inspirovala hra se zpěvy Augusta von Kotzebue. Velká pozornost je věnovaná srovnání naumburské legendy, čili primárnímu zdroji motivu, s baletem. Následně je obsah baletu konfrontován s již zmíněným melodramatem. Téměř v závěru se dozvídáme, jak hluboce se historie zajímá o husitské obléhání Naumburku. Jules Perrot v roce 1852 v Petrohradě představil svůj balet Vojna ženštin čili Amazonky IX. století. Balet byl podle údaje na libretu údajně postaven na příběhu dívčí války z českých kronik, ovšem šlo jen o vzdálenou inspiraci tímto tématem. Možných inspiračních zdrojů pro tento balet se našlo vícero a zatím není jasné, který je ten výchozí. K tomuto baletu se dochovala dvě libreta, se kterými se v bakalářské práci nakládá, překlad ruské verze libreta z pozůstalosti Jana Reimosera a francouzské libreto. Libreta nejsou zcela totožná, objevují se v nich rozdíly. Autorka ještě shrnuje krátkým přehledem inscenace na toto téma převážně z českého území a dále zaměřuje svou pozornost na vývoj tématu dívčí války v českých kronikách.
Pohybová práce s herecem
Slezáková, Kristýna ; Kubicová, Ivanka (vedoucí práce) ; Kazárová, Helena (oponent) ; Pacek, Martin (oponent)
Má diplomová práce pokračuje ve studiu hereckého tanečního pohybu, které jsem započala v bakalářské práci. Tentokrát se zabývám tvorbou konkrétní choreografie pro herce v rámci činohry a pohybového divadla. Jelikož existují jisté rozdíly mezi prací s profesionálním tanečníkem a prací s hercem, snažím se tyto rozdíly definovat, pojmenovat a nacházet možnosti, jak pohybovou spolupráci s hercem zkvalitnit. V první části diplomové teze se věnuji upřesnění užívaných pojmů, v další krátkému pojednání o improvizaci a v poslední uvádím konkrétní improvizační cvičení, která podporují spolupráci s hercem. Všechna cvičení a rady vycházejí z mých osobních zkušeností a jejich soupis je zamýšlen jako příručka, s jejíž pomocí si lze usnadnit choreografický pracovní proces.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí26 - 35  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Kazárová, Helena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.