Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 142 záznamů.  začátekpředchozí94 - 103dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tradice pohádky v Itálii: Calvinova sbírka Fiabe italiane
Bolková, Anna ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Čaplyginová, Olga (oponent)
Tématem této práce jsou italské pohádky v podání Itala Calvina. Cílem práce bylo načrtnout vývoj tohoto žánru na území dnešní Itálie a analyzovat jednotlivé pohádky z Calvinova souboru Fiabe italiane z hlediska obsahu, jazykových a stylistických prostředků.
Enzo Jannacci
Zázvůrková, Dagmar ; Pelán, Jiří (vedoucí práce) ; Flemrová, Alice (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Ústav románských studií BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Dagmar Zázvůrková Enzo Jannacci Praha 2013 Vedoucí práce: doc. PhDr. Jiří Pelán, Ph.D. Děkuji doc. PhDr. Jiřímu Pelánovi, Ph.D. za laskavé rady a vedení mé práce. Vřelé poděkování patří PhDr. Marii Kronbergerové, Ph. D. a Jiřímu Suchému. Prohlašuji, že jsem tuto diplomovou práci vypracovala samostatně a výhradně s použitím citovaných pramenů, literatury a dalších odborných zdrojů. Ve Voticích, dne 4. ledna 2013 Dagmar Zázvůrková Klíčová slova: Jannacci, cantautore, Itálie, populární hudba, 20. století Key words: Jannacci, cantautore, Italy, pop-music, 20th century Abstrakt: Bakalářská práce je věnována osobnosti a tvorbě významného italského "cantautora" Enza Jannacciho. Jannacci významně přispěl k proměně podoby italské populární hudby, prosadil se nejen jako zpěvák, ale i skladatel, scénárista, kabaretiér a herec. Práce shrnuje přehled Jannacciho života, seznámí s jeho nejslavnějšími písněmi a na závěr podnikne pokus porovnat Jannacciho tvorbu s dílem autora, který je mu v České republice zřejmě nejbližší - Jiřího Suchého. Současně práce poukáže na vývoj italské populární kultury ve druhé polovině dvacátého století a to především na hudebním poli. Abstract: My Bachelor thesis deals with the personality and work of an...
"Fiabe teatrali" Carla Gozziho
Hendrychová, Jana ; Pelán, Jiří (vedoucí práce) ; Flemrová, Alice (oponent)
a klíčová slova Předmětem bakalářské práce Fiabe teatrali Carla Gozziho je nástin autorovy divadelní polemiky a analýza čtyř z jeho dramatických pohádek. V úvodní části bude stručně popsán kulturně-historický kontext Benátek v 18.století a dramatikův život s přehledem nejznámějších děl. Následuje charakteristika divadelní tvorby Carla Gozziho a poté je popsána jeho účast v divadelních polemikách na základě významných děl v chronologickém pořadí. Ve čtvrté kapitole se práce zaměří na obecnou charakteristiku Fiabe a analýzu her: L'amore delle tre melarance (Láska ke třem pomerančům), Il re cervo (Král jelenem), Turandot (Turandot) a L'augellino belvedere (Zelenavý ptáček). V závěru je shrnuta divadelní poetika Carla Gozziho. Klíčová slova: Carlo Gozzi, Fiabe teatrali, divadelní polemika, komedie dell'arte, Láska ke třem pomerančům, Král jelenem, Princezna Turandot, Zelenavý ptáček
Giorgio Bassani a Ferrara
Hloušková, Šárka ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Pelán, Jiří (oponent)
Předmětem této diplomové práce je Ferrarský román, jenž zahrnuje téměř celou prozaickou tvorbu Giorgia Bassaniho, jednoho z nejvýznamnějších italských spisovatelů 20. století. V úvodu práce je nastíněn historický a společenský kontext doby, v němž Bassani dospíval a který dal vzniknout jeho životní filosofii. Bez těchto zkušeností by se nikdy nestal spisovatelem a pramení z nich i jeho morální závazek tyto skutečnosti zachytit. Významnou roli v Bassaniho díle hrál rovněž jeho židovský původ; židovství v sobě slučuje výjimečnost a vyděděnost zároveň a tento ambivalentní pocit v sobě nese většina Bassaniho postav. V centrální části práce je představen Ferrarský román po stránce tematické i stylistické, zmapován je rovněž vztah mezi vypravěčem a autorem samotným, tedy mezi fikcí a realitou. Poslední dvě kapitoly se zabývají Ferrarou, symbolikou prostoru jak vertikálního, tak horizontálního a umístěním hrdinů na scéně tohoto mikrokosmu. Společně s postavami projdeme celou Ferraru a budeme sledovat, jaký význam nesou jednotlivá místa v Bassaniho díle.
Dramata Gabriela D'Annunzia
Klesal, Johan ; Pelán, Jiří (vedoucí práce) ; Flemrová, Alice (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl představit osobnost italského spisovatele Gabriela D'Annunzia (1863 - 1938) s konkrétním zaměřením na jeho dramatickou tvorbu. Zohledňuje se v ní projekce autorova života do jeho díla i nesčetné umělecké a společenské vlivy, jimiž prošel během své literární dráhy. Práce se snaží rovněž reinterpretovat popř. zpřesnit nejrůznější klišé, která o D'Annunziovi a jeho tvorbě přetrvávají a zdůraznit naopak některá méně známá fakta. Podstatná část stati je pak věnována analýze tří vybraných divadelních her napříč autorovým dramatickým obdobím, ve které by měly být potvrzeny a zvýrazněny rysy, vlivy a představy o D'Annunziově dramatu a divadle. KLÍČOVÁ SLOVA D'Annunzio, Gabriele, 1863 - 1938, drama, divadlo, Itálie, Mrtvé město, Dcera Joriova, Koráb.
Aspekty neorealismu v italské literatuře a ve filmu : porovnání vybraných témat
Hulecová, Pavla ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Pelán, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá porovnáním aspektů a poetiky neorealismu v italské literatuře a filmu na základě vybraných literárních a filmových děl tohoto období. Teoretický úvod práce je věnován představení italského neorealismu, jeho vývoje, hlavních myšlenek, periodizace, časopisů a autorů v oblastech literárního a filmového neorealismu. Dále se věnuje literárním a filmovým technikám, filmové řeči, možnostem literární narace a stylu režisérů neorealistických filmů. Cílem praktické části jsou dílčí komparativní analýzy vybraných literárních a filmových děl na obsahové a formální rovině. Dílčí analýzy jsou provedeny na základě výběru čtyř z hlavních témat neorealismu. Vybraná témata jsou špatné sociální podmínky, italský jih, partyzánský odboj a fašismus a antifašismus. Závěr práce se zabývá porovnáním těchto dvou oblastí na základě dílčích analýz a shrnuje, jak se s poetikou a záměry neorealismu vyrovnala literatura a film.
Pirandellovské inspirace ve vybraných komediích Eduarda De Filippa
Arnsteinová, Sára ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Pelán, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se snaží, na základě analýz vybraných děl Eduarda De Filippa, posoudit vliv pirandellovské poetiky na tvorbu tohoto umělce. V úvodních kapitolách jsou nastíněna hlavní témata a vývoj De Filippovy a Pirandellovy dramatické tvorby. Další kapitoly jsou věnovány jejich setkání a následné spolupráci, která spočívala v De Filippově převedení Pirandellových komedií do neapolského dialektu (Sicilská komedie, Čapka s rolničkami) a dramatizaci povídky Nové šaty. Ze zmíněných kapitol čerpám při stěžejních analýzách komedií Muž a džentlmen; Já, dědic; Velké kouzlo a Komediant na obtíž. Z postupně se měnícího charakteru těchto děl můžeme vypozorovat, jak se přetvářel charakter pirandellovských inspirací v De Filippově díle. V další kapitole je nastíněna role dialektu v komediích De Filippa, jakožto dialektálního autora. V předposlední kapitole se na základě dílčích analýz snažím definovat rozdílné pojetí humoru v dramatické tvorbě těchto dvou umělců. V závěru jsou shrnuty výsledky provedených analýz a důležité body, ke kterým jsem dospěla během této práce. Na základě těchto bodů se zároveň pokouším definovat váhu pirandellovských inspirací v De Filippově tvorbě.
Postmoderní román: Foucaultovo kyvadlo Umberta Eca
Novotná, Alžběta ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Pelán, Jiří (oponent)
Úvodní část práce podává krátký přehled bibliografie Umberta Eca a věnuje se souhrnu postmoderních prvků v autorově románové tvorbě. Těžištěm práce je rozbor Ecova románu Foucaultovo kyvadlo, a to nejprve jeho obsahové stránky (příběh, postavy, historické a kulturní odkazy) a poté formální stránky (narativní struktura, interpretace, úrovně čtení a intertextualita). V závěru je román zasazen do kontextu autorovy románové tvorby.
Fantastično v románu Nikdo se nedívá Josého Luíse Peixota
Rubešová, Lucie ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Dufková, Vlasta (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je vymezení a odhalení narativních postupů a prvků fantastična v románové prvotině Nikdo se nedívá (Nenhum Olhar, 2000) současného portugalského spisovatele Josého Luíse Peixota, jehož tvorba je literárními historiky zařazována do proudu takzvaného mytického vyprávění, které, v běžné definici, často upozorňuje na deformované hodnoty současné společnosti. Pro Josého Luíse Peixota se stává fantastično v moderním pojetí, takzvané neofantastično, alternativním prostředkem k vyjádření potřeby víry ve společnosti - bez nutnosti čtenářovy znalosti náboženských pravidel - a tato skutečnost je hlavním a nadčasovým odkazem celého díla. Po první, úvodní, kapitole se v kapitole druhé věnujeme nástinu literárně-historického kontextu současné portugalské prózy a věnujeme také nemalou pozornost biografii a bibliografii Josého Saramaga - ideologicky a politicky angažovaného autora, který se ve svých dílech dotýká, podobně jako Peixoto, základních otázek lidské podstaty a prezentuje v nich nekonvenční úvahy o hodnotách současné společnosti. Třetí kapitola si klade za cíl představit Josého Luíse Peixota, jako autora románu Nikdo se nedívá, za který byl v roce 2001 odměněn Literární cenou Josého Saramaga, jež se uděluje portugalsky píšícím spisovatelům mladším třiceti pěti let....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 142 záznamů.   začátekpředchozí94 - 103dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.