National Repository of Grey Literature 3 records found  Search took 0.00 seconds. 
Personal Income Taxation in the Czech Republic and the United States of America
Doubravová, Lucie ; Rytířová, Lucie (advisor) ; Tepperová, Jana (referee)
This diploma thesis describes the topic of personal income taxation in the Czech Republic compared to the United States of America and on the case studies it compares the tax burden of the family with two children earning average income from employment in the Czech Republic and in the United States of America. The aim is to prove that the results comply with the OECD statistics saying that the tax burden difference between those two states is approximately the same. The fractional aim is to examine if the tax burden for the same family with the above-average employment income in the United States is much higher that it can be one of the motives why people enter or leave different labour markets. The second case study focuses on the differences in the taxation of the different tax return categories of the taxpayers and confirms the theory that the average benefit of 450 USD per year appears with taxpayers filing the married filing jointly tax return. The thesis also describes the international taxation basics with the Double tax treaty and the concepts of tax residence and taxation principles such as tax equity and efficiency.
Use of Web 2.0 technologies in education
Doubravová, Lucie ; Pavlíčková, Jarmila (advisor) ; Marešová, Zdena (referee)
The thesis Use of Web 2.0 technologies in education introduces the concept of Web 2.0 and its basic characteristics. The first chapter is based on the explanation of major tools and technologies labelled as Web 2.0. The second chapter deals with specific services which have already found its place in education process. The same chapter evaluates the ways of dealing with their appropriate use, particularly in higher education. This chapter contains also the examples of successful use in education. The thesis is mainly concerned about using Web 2.0 tools in the environment of Czech schools. As Web 2.0 services are not new, I asked students and teachers at the University of Economics in Prague and asked what experience they have with such instruments in their personal life, so in context of education. The third chapter is entirely devoted to survey the use of Web 2.0 tools in the practice of The University of Economics in Prague. Content of the final chapter is a reflection of what direction the web will evolve in the coming years. It also evaluates social issues associated with the turbulent development of the Internet and Web 2.0.
Supply analysis of the open source aplications for IT management
Doubravová, Lucie ; Kacerovský, Jiří (advisor) ; Janiš, Petr (referee)
Tato bakalářská práce poskytuje čtenáři nástin možností využití open source nástrojů pro řízení provozu informatiky. V první části práce jsou nejprve stručně představena základní pravidla open source nezbytná pro správné pochopení celé problematiky a popsány licence, se kterými se uživatel v praxi může nejčastěji setkat. V následující kapitole je zmíněna metodika ITIL, jako zástupce mezinárodně používaných metodik pro řízení provozu informatiky. Jednotlivé kategorie této metodiky slouží jako základní koncept pro oblasti výběru nástrojů. V této kapitole, jsou také uvedeny a stručně popsány servery, na nichž lze nalézt největší množství open source produktů a informací o nich. Dále jsou pak představeny výběrové podmínky, které musí vybrané nástroje splňovat. Ve třetí části práce jsou uvedeny pro každou kategorii konkrétní produkty. Ke každému produktu přísluší popis jeho základní funkcionality a technických parametrů. Čtvrtá část práce se zaobírá klady a zápory často zmiňovanými ve spojitosti s open source. Pátá část pak na základě několika odkazovaných studií a analýz hodnotí celkovou vhodnost využití open source z ekonomického hlediska. V poslední části práce jsou uvedeny dva různé příklady, popisující implementaci a využívání z představených produktů v praxi. Zájemce o open source po přečtení práce získá schopnost orientace v problematice i návod, jak a kde získat případné podrobnější informace. Zároveň by měl být schopný posoudit vhodnost využití představených nástrojů v praxi.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.