Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 197 záznamů.  začátekpředchozí71 - 80dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Efekt přítlaku vyvozovaného na elektrodový systém olověného akumulátoru s experimentálními elektrodami
Gerják, Rastislav ; Zimáková, Jana (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Olovený akumulátor patrí v dnešnej dobe k najvyužívanejším sekundárnym zdrojom energie, predovšetkým v automobilovom priemysle. Jedným z najdôležitejších parametrov akumulátora je jeho životnosť, ktorá je výsledkom kvality jeho prevedenia, správneho zaobchádzania a minimalizáciou degradačných mechanizmov. Táto bakalárska práca pojednáva o problematike predčasnej straty kapacity olovených akumulátorov hybridných elektrických vozidiel v čiastočnom stave nabitia. Za východisko pokladá pridanie aditív do zápornej aktívnej hmoty a adekvátne nastavenie prítlaku na elektródový systém.
Tvorba laboratorních úloh pro předmět Vybrané partie z obnovitelných zdrojů a ukládání energie
Vaněček, Lukáš ; Vaněk, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je vytvořená kompletní laboratorní úloha na téma ukládání tepelné energie s využitím změny skupenství pro předmět Vybrané partie z obnovitelných zdrojů a ukládání energie. První část práce nastiňuje teoretickou stránku problematiky ukládání energie, základní pojmy a vztahy potřebné pro absolvování laboratorního cvičení. Součástí je i vypracovaný postup dílčích úkolů pro absolvování měření v laboratoři. Druhá část práce se věnuje naměření a vyhodnocení dat získaných dle postupu uvedeného v první části a jsou zde uvedeny i různé varianty, se kterými se v průběhu vytváření postupu uvažovalo. V závěrečné fázi je popsáno vybavení laboratorní úlohy potřebné k absolvování cvičení a uveden vzorově vypracovaný protokol.
Stanovení emisí a škodlivých částic výfukových plynů u CNG, benzinových a naftových vozidel
Rozsíval, Adam ; Libich, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou emisí a škodlivých částic výfukových plynů u vozidel s environmentálním dopadem, respektive popisuje základní charakteristiky a vlastnosti současných druhů používaných paliv a emisí produkovaných spalovacími motory. Dále pojednává o opatřeních a možnostech snižování emisí automobilové dopravy na základě environmentálního dopadu, konkrétně se zabývá současnou Evropskou emisní normou a systémy vozidel, které umožňují snižování emisí. Práce také pojednává o emisním měření a početních metodách v oblasti určování emisí. Podle zvolené početní metodiky je provedena analýza exhalací, vycházející z dat reálného provozu vozového parku a jsou porovnány hodnoty z emisního měření. Součásti analýzy je také finanční aspekt.
Stanovení emisí CO2 výfukových plynů u CNG, benzinových a naftových vozidel
Chytil, Ivo ; Libich, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma Stanovení emisí CO2 výfukových plynů u CNG, benzinových a naftových vozidel se zabývá problematikou produkce oxidu uhličitého ze spalování paliv. V první části práce jsou teoretické metody výpočtu porovnány s hodnotami, které jsou uváděny výrobci vybraných automobilů. V druhé části práce byla produkce CO2 vypočtena dle zvolené metody a získaných reálných dat z provozu. Na základě těchto výpočtů je vyhodnocena procentuální úspora CO2 v závislosti na použitém palivu. Z reálných dat z provozu jsou vyhodnoceny finanční náklady na provoz jednotlivých typů vozidel i v porovnání s hybridními vozidly a elektromobily. V závěrečné části diplomové práce bylo navrhnuto poměrové uspořádání typových vozidel vozového parku s ohledem na finanční/ekologický aspekt.
Vliv aditiv v olověných akumulátorech pro hybridní elektrická vozidla
Klaner, Pavel ; Vaněk, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Předkládaná práce se zabývá popisem problematiky olověných akumulátorů a jejich použitím v režimu hybridních elektrických vozidel. Experiment je zaměřen na tvorbu elektrod pro zjištění vlivu pěti druhů aditiv záporné aktivní hmoty v režimu PSoC (Partial State of Charge). Ten simuluje podmínky nastávající v režimu hybridních elektrických vozidel (HEV).
Vývoj autonomního fotovoltaického systému
Svoboda, Luboš ; Vaněk, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá realizací systému, který umožní testovat vliv šesti různých režimů na životnost akumulátoru. Systém bude spojen s počítačem, který bude provádět měření proudu a napětí a přepínat mezi nabíjecím a vybíjecím režimem. Měřené veličiny se v určitých časových intervalech budou zaznamenávat do paměti počítače. Po určitém čase budou tyto data vyhodnocena a bude stanoven nejvýhodnější provozní režim.
Degradační mechanismy u olověných akumulátorů
Pavlů, Michal ; Abraham, Pavel (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou degradačních mechanismů olověných akumulátorů. K bližšímu pochopení jednotlivých vlivů způsobujících degradaci je proveden rozbor a fyzikální objasnění každého z degradačních mechanismů. V práci je popsána měřící metoda, pomocí které budou zkoumány jednotlivé projevy degradačních mechanismů. Na závěr práce jsou provedena měření, ve kterých je možno vysledovat projevy jednotlivých degradačních mechanismů v olověném akumulátoru odehrávajících se především na aktivním povrchu elektrod.
Rekonstrukce signálu modifikovaného efektem fade-in/fade-out
Bača, Petr ; Kiska, Tomáš (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce nese teoretický podklad pro zpracování speciální úlohy dekvantizace, a to rekonstrukce signálu postiženého efektem fade-in, fade-out. Je zde obsažen teoretický úvod shrnující základní poznatky o převodu z analogové oblasti do digitální. Dále zde nalézáme objasnění fenoménu řídkých reprezentací signálů, je zde formulována dekvantizační úloha a nadnesen algoritmus k jejímu výpočtu. Práce popisuje realizaci úlohy a přináší shrnutí výsledků celého procesu.
Using lead-acid accumulators in hybrid electric vehicle regime
Hejdiš, Roman ; Novák, Vítězslav (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
The master´s thesis discuss characteristics of hybrid electric vehicles and lead-acid accumulators applied in car industry. It compares classic and alternative drive in cars, descibes classification of hybrid drives and its characteristics. Further work disscus lead-acid accumulators which focuses on VRLA accumulators applied in hybrid electric cars. Practical part contains a construction description of negative electrode and experiment, which studied influence of various amount addition of carbon on attributes of these electrodes.
Záporná elektroda pro sodno-iontové baterie
Šimek, Antonín ; Bača, Petr (oponent) ; Libich, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na vývoj záporných elektrodových materiálů pro sodno-iontové baterie. Obsahuje obecné seznámení s problematikou baterií, jejich stručný historický vývoj, základní operační principy, klíčové parametry a rozdělení. Pozornost je ve značné míře věnována bateriím lithium-iontovým, které patří v dnešní době mezi nejpoužívanější a z jejichž technologie vychází sodno-iontové baterie jako jejich potenciální náhrada zejména v oblasti ukládání energie z obnovitelných zdrojů. Nadějným kandidátem pro materiál záporné elektrody sodno-iontových baterií jsou sodné titanáty, jejichž syntéza a následná elektrochemická charakterizace elektrod využívajících sodný titanát jako aktivní materiál je náplní praktické části této práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 197 záznamů.   začátekpředchozí71 - 80dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Bača, P.
3 Bača, Pavel
3 Báča, Pavel
8 Báča, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.