National Repository of Grey Literature 2 records found  Search took 0.00 seconds. 
Analysis of communication strategy
Královcová, Kamila ; Cimler, Petr (advisor) ; Filipová, Alena (referee)
This thesis deals with communication strategy. Its goal, according to market research in field of retail businesses, is to find out what kind of communication strategy from supplier is suitable. In the theoretical part, an overview of basic terms from marketing, specifications of B2B market, communication tools of pull and push strategy is presented. In the practical part, an example of a communication strategy of wholesale company TotalOutdoor is used. Within the thesis a current way of communication with existing and potential purchasers was specified. Consequently, a qualitative research was accomplished using depth interview with camping product retailers. According to secondary information and to the outcome of qualitative research a quantitative research between camping product retailers was executed. This thesis presents constituent conclusions resulting from these researches. The outcome of this thesis is a summary telling in which points the communication of TotalOutdoor company meets requirements of retail purchasers.
Mezinárodní marketingová strategie společnosti S&T AG
Doležalová, Michaela ; Bílková, Jana (advisor) ; Matoušek, Otta (referee)
Teoretická část diplomové práce zahrnuje charakteristiku mezinárodního marketingu a vybraných strategických přístupů k mezinárodnímu podnikání, identifikaci specifických vlastností trhu průmyslových výrobků a jejich aplikaci při segmentaci tohoto trhu a užití marketingových nástrojů. Obsahem praktické části diplomové práce je analýza mezinárodní marketingové strategie společnosti S&T AG, která je předním dodavatelem IT řešení a služeb ve střední a východní Evropě. Praktická část zahrnuje také podrobný popis procesu vlastního marketingového výzkumu, který se týkal kompetenčních center S&T, a doporučení pro management.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.