National Repository of Grey Literature 4 records found  Search took 0.00 seconds. 
Computational modelling of noise inside cabin of aircraft VUT 100 Cobra
Prnka, Jiří ; Houfek, Lubomír (referee) ; Švancara, Pavel (advisor)
This master’s thesis deals with the computational simulation of low-frequency noise inside the cabin of small commercial airplane VUT 100 Cobra. For this low-frequncy range deterministic methods: Final Element Method (FEM) and Boundary Element Method (BEM) are used for simulation of the dynamic behaviour of the object. FEM has been used to compute eigenmodes and eigenfrequences of the structure of the aeroplane cabin and of the acoustic space inside cabin. Then response to harmonic excitation of engine represented by unit forces in place of contact has been computed. Obtained velocities on the surface of the cabin are then used as the basis for the noise calculation inside the cabin using BEM. After that effect of some construction modifications on sound level inside cabin are evaluated by computational modelling.
Implementation and Test of a 2D-integral-equation MoM-algorithm for the Analysis of Power-Bus Structures on Printed Circuit Boards
Štumpf, Martin ; Láčík, Jaroslav (referee) ; Leone, Marco (advisor)
Tato práce se zabývá analýzou power-bus struktur využitím metody založené na formulaci problému 2D hraniční integrální rovnicí ve frekvenční oblasti. Uvedená metoda byla implementována v Matlabu. Program umožňuje analyzovat obecné polygonální power-bus struktury s možností nastavení parametrů substrátu a libovolného počtu a umístění budících portů. Výstupem programu je frekvenční závislost rozložení elektrického pole mezi deskami struktury, vztahy mezi porty struktury vyjádřené např. impedanční maticí a vyzařovací diagram. Dále byla implementována možnost převodu výsledné impedanční matice do tzv. Touchstone formátu, pomocí něhož je možné modelovat analyzované struktury jako obecné N-porty (např. v ANSOFT Designeru), což umožňuje analýzu power-bus struktur s dalšími obvodovými prvky. Výsledky byly ověřeny pomocí existujících analytických vztahů pro jednoduché obdélníkové struktury, využitím komerčního simulačního programu a praktickým experimentem.
Computational modelling of noise inside cabin of aircraft VUT 100 Cobra
Prnka, Jiří ; Houfek, Lubomír (referee) ; Švancara, Pavel (advisor)
This master’s thesis deals with the computational simulation of low-frequency noise inside the cabin of small commercial airplane VUT 100 Cobra. For this low-frequncy range deterministic methods: Final Element Method (FEM) and Boundary Element Method (BEM) are used for simulation of the dynamic behaviour of the object. FEM has been used to compute eigenmodes and eigenfrequences of the structure of the aeroplane cabin and of the acoustic space inside cabin. Then response to harmonic excitation of engine represented by unit forces in place of contact has been computed. Obtained velocities on the surface of the cabin are then used as the basis for the noise calculation inside the cabin using BEM. After that effect of some construction modifications on sound level inside cabin are evaluated by computational modelling.
Implementation and Test of a 2D-integral-equation MoM-algorithm for the Analysis of Power-Bus Structures on Printed Circuit Boards
Štumpf, Martin ; Láčík, Jaroslav (referee) ; Leone, Marco (advisor)
Tato práce se zabývá analýzou power-bus struktur využitím metody založené na formulaci problému 2D hraniční integrální rovnicí ve frekvenční oblasti. Uvedená metoda byla implementována v Matlabu. Program umožňuje analyzovat obecné polygonální power-bus struktury s možností nastavení parametrů substrátu a libovolného počtu a umístění budících portů. Výstupem programu je frekvenční závislost rozložení elektrického pole mezi deskami struktury, vztahy mezi porty struktury vyjádřené např. impedanční maticí a vyzařovací diagram. Dále byla implementována možnost převodu výsledné impedanční matice do tzv. Touchstone formátu, pomocí něhož je možné modelovat analyzované struktury jako obecné N-porty (např. v ANSOFT Designeru), což umožňuje analýzu power-bus struktur s dalšími obvodovými prvky. Výsledky byly ověřeny pomocí existujících analytických vztahů pro jednoduché obdélníkové struktury, využitím komerčního simulačního programu a praktickým experimentem.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.