National Repository of Grey Literature 6 records found  Search took 0.01 seconds. 
Unmanned aerial vehicle for aerological measurement
Knoth, Adam ; Balážová, Renáta (referee) ; Hájek, Tomáš (advisor)
The main output of this bachelor thesis is the design of aerological measurement, which will allow more frequent measurements. The first part of thesis - a search - mentions the types of radio probes and related legislation for their discharge. The second part proposes a method of aerological measurement, which is compared with classical measurement.
Aerologic Probe Return Module
Malalan, Nina ; Horpatzká, Michaela (referee) ; Červenka, Miroslav (advisor)
Metody, jak získat zpět měřicí vybavení pro průzkum horní atmosféry, jsou v současné době značně omezené. Velmi nízká míra návratnosti vedla k návrhu radiosondy na jedno použití, což nutí mnoho světových meteostanic omezit počet provedených denních měření. Snížení frekvence sondáže pak následně vede ke snížení přesnosti předpovědi počasí. Tato práce otevírá cestu k alternativě v podobě konstrukce návratového modulu, který by měl zajistit řízené vyklesání aerologické sondy a přistání na vhodném místě. Zvolená konstrukce je výsledkem analýzy možných konfigurací, jejichž cílem bylo najít nejoptimálnější variantu pro splnění požadavků mise. Konvenční konfigurace s pevnými křídly je zde sledována zkoumáním jejích základních částí. Zvolené součásti jsou dimenzovány na základě dvou krokových iteračních metod detailně popsaných v této práci. Dále jsou zkoumány základní požadavky na autonomii návratového kluzáku. Je zde navržena koncepce řídicího systému, který by měl vybrat nejvhodnější a dostupné místo pro přistání a navést kluzák k přistání na něm. V neposlední řadě jsou analyzovány a zvažovány možné metody instalace užitečného zatížení a studovány a porovnávány možné systémy odpojení od meteorologického balónu. Popsaný návratový modul by měl ve výsledku umožnit častější provádění měření atmosféry s přesnějšími měřicími zařízeními u kterých bude předpoklad vysoké pravděpodobnosti opakovaného použití. Očekává se, že tento přístup by měl vést ke snížení nákladů na sondáž atmosféry a zároveň zredukovat množství použitého materiálu a produkovaného odpadu.
The Design of Stratospheric Probe and Flight Simulator
Lindtner, David ; Kopečný, Lukáš (referee) ; Gábrlík, Petr (advisor)
This bachelor thesis deals with the design of the stratospheric probe as a device for measuring the parameters of higher layers of the atmosphere. The influence of different parameters on the resulting flight profile is shown in the simulations. On the base of real meteorological probes flights the model of atmosphere is verified and is used to estimate the landing point of our probe. The work emphasizes the design of key probe components such as communication devices, battery sources and sensors. At the end of the thesis, the data from the real flight of our probe are displayed and evaluated.
Unmanned aerial vehicle for aerological measurement
Knoth, Adam ; Balážová, Renáta (referee) ; Hájek, Tomáš (advisor)
The main output of this bachelor thesis is the design of aerological measurement, which will allow more frequent measurements. The first part of thesis - a search - mentions the types of radio probes and related legislation for their discharge. The second part proposes a method of aerological measurement, which is compared with classical measurement.
Aerologic Probe Return Module
Malalan, Nina ; Horpatzká, Michaela (referee) ; Červenka, Miroslav (advisor)
Metody, jak získat zpět měřicí vybavení pro průzkum horní atmosféry, jsou v současné době značně omezené. Velmi nízká míra návratnosti vedla k návrhu radiosondy na jedno použití, což nutí mnoho světových meteostanic omezit počet provedených denních měření. Snížení frekvence sondáže pak následně vede ke snížení přesnosti předpovědi počasí. Tato práce otevírá cestu k alternativě v podobě konstrukce návratového modulu, který by měl zajistit řízené vyklesání aerologické sondy a přistání na vhodném místě. Zvolená konstrukce je výsledkem analýzy možných konfigurací, jejichž cílem bylo najít nejoptimálnější variantu pro splnění požadavků mise. Konvenční konfigurace s pevnými křídly je zde sledována zkoumáním jejích základních částí. Zvolené součásti jsou dimenzovány na základě dvou krokových iteračních metod detailně popsaných v této práci. Dále jsou zkoumány základní požadavky na autonomii návratového kluzáku. Je zde navržena koncepce řídicího systému, který by měl vybrat nejvhodnější a dostupné místo pro přistání a navést kluzák k přistání na něm. V neposlední řadě jsou analyzovány a zvažovány možné metody instalace užitečného zatížení a studovány a porovnávány možné systémy odpojení od meteorologického balónu. Popsaný návratový modul by měl ve výsledku umožnit častější provádění měření atmosféry s přesnějšími měřicími zařízeními u kterých bude předpoklad vysoké pravděpodobnosti opakovaného použití. Očekává se, že tento přístup by měl vést ke snížení nákladů na sondáž atmosféry a zároveň zredukovat množství použitého materiálu a produkovaného odpadu.
The Design of Stratospheric Probe and Flight Simulator
Lindtner, David ; Kopečný, Lukáš (referee) ; Gábrlík, Petr (advisor)
This bachelor thesis deals with the design of the stratospheric probe as a device for measuring the parameters of higher layers of the atmosphere. The influence of different parameters on the resulting flight profile is shown in the simulations. On the base of real meteorological probes flights the model of atmosphere is verified and is used to estimate the landing point of our probe. The work emphasizes the design of key probe components such as communication devices, battery sources and sensors. At the end of the thesis, the data from the real flight of our probe are displayed and evaluated.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.