National Repository of Grey Literature 2 records found  Search took 0.00 seconds. 
The role of a teaching assistant in primary school
Ježilová, Kristýna ; Mazáčová, Nataša (advisor) ; Poche Kargerová, Jana (referee)
KRISTÝNA JEŽILOVÁ THE ROLE OF A TEACHING ASSISTANT IN PRIMARY SCHOOL ABSTRACT The thesis is about the profession of a teaching assistant and his interaction with pupils with special educational needs. It deals with what is the role of a teaching assistant during a teaching and how he helps pupils with special educational needs. The theoretical part explains important concepts which are crucial for this proffesion, that means joint learning, who the teaching assistant actually is and what he needs for his work and who are students with special educational needs. The practical part tries to outline the work of the teaching assistant by means of qualitative research. I was interested in how this work is viewed by assistants themselves, which I try to find out by means of research methods - interview and observation. On the basis of the results of the research, the conclusion of the investigation is elaborated, where all gained knowledge is summarized. The aim of the thesis is to find out what role the pedagogical assistants play and how they help pupils with special educational needs, how their assistants see their work, how their opinion on this profession differs and what it is the same.
Joint Learning of Syntax and Semantics
Ercegovcevic, Milos ; Bojar, Ondřej (advisor) ; Mareček, David (referee)
Diplomová práce se zabývá problémem strojového učení nepozorovaných úrovní abstrakce mělké sémantické reprezentace. Odstraňujeme předpoklady, které se při sémantické anotaci lingvistických zdrojů obvykle činí, např. pevný počet sémantických rolí v PropBanku, a učíme se klíčové lingvistické prvky této ano- tace (sémantické rámce, slovesa, lexikální a syntaktické třídy) s různou mírou ab- strakce. Model implementujeme pomocí latentních gramatik a získané struktury je možné použít pro úlohu značkování sémantických rolí (semantic role labeling, SRL) v několika jazycích s přesností srovnatelnou s jinými současnými přístupy. Navíc ukazujeme, že tyto struktury jsou velmi blízké abstrakcím, které je možné pozorovat ve FrameNetu. Celkovým výsledkem je tak jazykově-nezávislý model sémantické informace bez rysů, který produkuje interpretovatelné struktury a jeho použitelnost je na úloze SRL empiricky ověřena.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.