National Repository of Grey Literature 5 records found  Search took 0.00 seconds. 
Beneficial utilisation of GeoGebra software in geometric constructions at the lower secondary level of basic school
Krejčíčková, Klára ; Holíková, Marie (advisor) ; Jančařík, Antonín (referee)
Diplomová práce se zabývá využitím programu GeoGebra ve výuce ma- tematiky, konkrétně v tématu konstrukce trojúhelník·. Cílem práce bylo na- vrhnout přípravu na hodiny výuky konstrukce trojúhelník· s využitím pro- gramu GeoGebra a následně ověřit, zda využití softwaru dynamické geometrie mělo vliv na zvládnutí nového učiva. Teoretická část obsahuje použité pojmy z planimetrie. V dalších dvou kapitolách se čtenář seznámí s programem GeoGebra a GeoTest a některými výzkumy, které jsou zaměřené na použití program· dynamické geometrie ve výuce matematiky. Následuje kapitola se- znamující s úlohami, které jsou v experimentu využity, a popisuje přípravu jednotlivých hodin. Poslední část je věnovaná pr·běhu experimentu, srovnání výsledk· žák· pomocí test· s kontrolní třídou. Získaná data jsou zpracována na základě pozorování a test·. Výsledky pozorování a analýzy potvrzují, že GeoGebra je vhodným doplňkem výuky konstrukce trojúhelník·. 1
Software Solution for Geometric Constructions
Magurová, Lucia ; Pangrác, Ondřej (advisor) ; Šejnoha, Jiří (referee)
The thesis presents the program which can visualize geometric constructions given by the construction steps. It is intended for students of primary and secondary schools. The program was written in the C# program language using the Windows Forms platform designed for creating graphics applications. It is inspired by GeoGebra software but it focuses more on the construction steps than the construction itself. The program's main part works with the basic geometric objects such as point, line and circle. In addition, it contains an option to create new geometric objects based on the previously created ones. It can find the intersections of the two basic objects and work with them. In the thesis there are a few examples of geometric constructions and also the illustrations of their solutions with the application. The thesis discusses how the program can be used as a learning tool in the educational process in schools and at home as well.
Beneficial utilisation of GeoGebra software in geometric constructions at the lower secondary level of basic school
Krejčíčková, Klára ; Holíková, Marie (advisor) ; Jančařík, Antonín (referee)
Diplomová práce se zabývá využitím programu GeoGebra ve výuce ma- tematiky, konkrétně v tématu konstrukce trojúhelník·. Cílem práce bylo na- vrhnout přípravu na hodiny výuky konstrukce trojúhelník· s využitím pro- gramu GeoGebra a následně ověřit, zda využití softwaru dynamické geometrie mělo vliv na zvládnutí nového učiva. Teoretická část obsahuje použité pojmy z planimetrie. V dalších dvou kapitolách se čtenář seznámí s programem GeoGebra a GeoTest a některými výzkumy, které jsou zaměřené na použití program· dynamické geometrie ve výuce matematiky. Následuje kapitola se- znamující s úlohami, které jsou v experimentu využity, a popisuje přípravu jednotlivých hodin. Poslední část je věnovaná pr·běhu experimentu, srovnání výsledk· žák· pomocí test· s kontrolní třídou. Získaná data jsou zpracována na základě pozorování a test·. Výsledky pozorování a analýzy potvrzují, že GeoGebra je vhodným doplňkem výuky konstrukce trojúhelník·. 1
Geometric constructions in paper folding
JANČICH, Jakub
The diploma thesis Geometric constructions by paper folding is focused on the use of paper folding in teaching mathematics. The main part is formed by worksheets, where the paper folding replaces drawing geometric tasks. For verification and practice of geometrical knowledge additional questions to each construction are added. To simplify and unify approach for developing worksheets constructions of basic axioms which enable to construct all the tasks are described.
Use of paper folding techniques in teaching mathematics
MRÁZ, Luděk
The target of the Bachelor's thesis "Use of paper folding techniques in teaching mathematics" is to highlight the importance of origami in mathematics and its subsequent use as a suitable tool in lessons of mathematics in primary or in secondary schools. Most of the work is devoted to practical problems. It means constructions of planar and spatial figures and solving interesting or problematic tasks which are accompanied by graphics solutions and proofs.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.