National Repository of Grey Literature 5 records found  Search took 0.01 seconds. 
Emotion Recognition from Acted and Spontaneous Speech
Atassi, Hicham ; Přibil, Jiří (referee) ; Zahradník, Pavel (referee) ; Smékal, Zdeněk (advisor)
Dizertační práce se zabývá rozpoznáním emočního stavu mluvčích z řečového signálu. Práce je rozdělena do dvou hlavních častí, první část popisuju navržené metody pro rozpoznání emočního stavu z hraných databází. V rámci této části jsou představeny výsledky rozpoznání použitím dvou různých databází s různými jazyky. Hlavními přínosy této části je detailní analýza rozsáhlé škály různých příznaků získaných z řečového signálu, návrh nových klasifikačních architektur jako je například „emoční párování“ a návrh nové metody pro mapování diskrétních emočních stavů do dvou dimenzionálního prostoru. Druhá část se zabývá rozpoznáním emočních stavů z databáze spontánní řeči, která byla získána ze záznamů hovorů z reálných call center. Poznatky z analýzy a návrhu metod rozpoznání z hrané řeči byly využity pro návrh nového systému pro rozpoznání sedmi spontánních emočních stavů. Jádrem navrženého přístupu je komplexní klasifikační architektura založena na fúzi různých systémů. Práce se dále zabývá vlivem emočního stavu mluvčího na úspěšnosti rozpoznání pohlaví a návrhem systému pro automatickou detekci úspěšných hovorů v call centrech na základě analýzy parametrů dialogu mezi účastníky telefonních hovorů.
Advanced analysis of spontaneous spoken dialogues
Musil, David ; Burget, Radim (referee) ; Atassi, Hicham (advisor)
First part of this thesis contains information about call centers. This chapter focuses at their origin and history and basic division of software call centers use. Second chapter contains ways of processing speech and methods for call quality evaluation. Next chapter provides a description of basic dialogue features such as reaction, hesitation and interruption. Following chapters contain desing and description of graphic environment designed in Matlab programming language for previously mentioned basic dialogue features from data provided by thesis supervisor and their use for conversation analysis. Second part of thesis describes the process of creation a call assessment. It includes gathering necessary data for this part of thesis, their subsequent modification, usage and discussion of results and foundings.
Love as a Will to Dialogue in William Shakespeare´s Tragedies
FALTOVÁ, Martina
The thesis Love as Will to Dialogue in William Shakespeare's Tragedies deals with the analysis of selected characters' dialogues found in six William Shakespeare's tragedies. The aim of the thesis is to prove the given assumption of tragic ending caused by emotionally related characters and their mutual lack of communication in each play. The thesis is formally divided into theory and practical analysis. The theory is focused on definition of two major terms dialogue and love, from the view of linguistics, psychology, psychology of communication and philosophy. Following practical analysis offers detailed study of selected dialogues. The last part of the thesis summarizes the main implications found in analysis and proposes possible benefits of the work.
Advanced analysis of spontaneous spoken dialogues
Musil, David ; Burget, Radim (referee) ; Atassi, Hicham (advisor)
First part of this thesis contains information about call centers. This chapter focuses at their origin and history and basic division of software call centers use. Second chapter contains ways of processing speech and methods for call quality evaluation. Next chapter provides a description of basic dialogue features such as reaction, hesitation and interruption. Following chapters contain desing and description of graphic environment designed in Matlab programming language for previously mentioned basic dialogue features from data provided by thesis supervisor and their use for conversation analysis. Second part of thesis describes the process of creation a call assessment. It includes gathering necessary data for this part of thesis, their subsequent modification, usage and discussion of results and foundings.
Emotion Recognition from Acted and Spontaneous Speech
Atassi, Hicham ; Přibil, Jiří (referee) ; Zahradník, Pavel (referee) ; Smékal, Zdeněk (advisor)
Dizertační práce se zabývá rozpoznáním emočního stavu mluvčích z řečového signálu. Práce je rozdělena do dvou hlavních častí, první část popisuju navržené metody pro rozpoznání emočního stavu z hraných databází. V rámci této části jsou představeny výsledky rozpoznání použitím dvou různých databází s různými jazyky. Hlavními přínosy této části je detailní analýza rozsáhlé škály různých příznaků získaných z řečového signálu, návrh nových klasifikačních architektur jako je například „emoční párování“ a návrh nové metody pro mapování diskrétních emočních stavů do dvou dimenzionálního prostoru. Druhá část se zabývá rozpoznáním emočních stavů z databáze spontánní řeči, která byla získána ze záznamů hovorů z reálných call center. Poznatky z analýzy a návrhu metod rozpoznání z hrané řeči byly využity pro návrh nového systému pro rozpoznání sedmi spontánních emočních stavů. Jádrem navrženého přístupu je komplexní klasifikační architektura založena na fúzi různých systémů. Práce se dále zabývá vlivem emočního stavu mluvčího na úspěšnosti rozpoznání pohlaví a návrhem systému pro automatickou detekci úspěšných hovorů v call centrech na základě analýzy parametrů dialogu mezi účastníky telefonních hovorů.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.