National Repository of Grey Literature 3 records found  Search took 0.01 seconds. 
Design of a torque vectoring control system for a Formula student vehicle
Gadas, Petr ; Blaťák, Ondřej (referee) ; Míša, Jiří (advisor)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou zvýšení výkonu vozidla při jízdě zatáčkou pomocí aktivního řízení hnacího momentu závodního vozu kategorie Formule Student. Náplní práce je návrh, simulace a následně testování algoritmu, který na základě zvolených parametrů řídí rozdělení momentu na hnané nápravě, aby bylo dosaženo optimálního stáčení vozidla pří zatáčení. Systém byl navržen na základě cíleného dynamického chování vozu při průjezdu zatáčkou. Pomocí virtuálního prostředí byly obdrženy simulační klíčové výsledky vlivu na chování vozidla, které byly následně validovány testováním na trati. Celkovým cílem práce bylo navýšení jízdní rychlosti a kontroly and vozidlem během zatáčení, s výsledkem snížení jízdního času na trati.
Study of vehicle torque vectoring
Hlaváč, Pavel ; Fojtášek, Jan (referee) ; Míša, Jiří (advisor)
This bachelor thesis deals with torque vectoring. This topic has become interesting in recent years, as there is a rapid development of electromobility. Torque vectoring system can be integrated into electric vehicles with ease because there can be two motors on one axle. In this thesis, various types of drives and drivetrains are described, differentials are also covered in detail. Vehicle dynamics is also described. After the vehicle dynamics, the very benefit of torque vectoring is discussed. Finally, sensors and programs that could be used to design and simulate the system are briefly mentioned.
Study of vehicle torque vectoring
Hlaváč, Pavel ; Fojtášek, Jan (referee) ; Míša, Jiří (advisor)
This bachelor thesis deals with torque vectoring. This topic has become interesting in recent years, as there is a rapid development of electromobility. Torque vectoring system can be integrated into electric vehicles with ease because there can be two motors on one axle. In this thesis, various types of drives and drivetrains are described, differentials are also covered in detail. Vehicle dynamics is also described. After the vehicle dynamics, the very benefit of torque vectoring is discussed. Finally, sensors and programs that could be used to design and simulate the system are briefly mentioned.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.