National Repository of Grey Literature 4 records found  Search took 0.00 seconds. 
Mobile IPv6 handover analysis
Klügl, Richard ; Hošek, Jiří (referee) ; Skořepa, Michal (advisor)
This master’s thesis is focused on IP mobility support for mobile users and their devices in IPv6-based wireless networks. Then the Mobile IPv6 (MIPv6) protocol was proposed for this purpose and that is also the main objective of the thesis. This consists of several basic sections and is organized as follows: The first one deals with the overview of the function of Mobile IP, which enables the mobility of nodes around the Internet, without a change of their original IP address. Moreover there are introduced the primary differences between MIPv6 and its previous version – i.e., MIPv4, proposed for IPv4-based environment. The second chapter of the master’s thesis thereafter describes detailed information about all the most important mechanisms and features of Mobile IPv6 and this way tries to explain principles of its functioning. Further the thesis analyses some of proposed MIPv6 extensions – i.e., Hierarchical Mobile IPv6 (HMIPv6), Mobile IPv6 Fast Handover (FMIPv6) a Fast Handover for HMIPv6 (F-HMIPv6) protocols, and mainly aim at signaling process during the handover of a mobile node. In the last main section of the master’s thesis an analytical method to evaluate the performance of IPv6-based mobility management protocols was proposed. Subsequently, this method is applied on the protocols which were mentioned above and are studied the effects of various network parameters on the performance of these protocols.
New Mobility Trends in Data Networks
Skořepa, Michal ; Róka, Rastislav (referee) ; Bešťák, Robert (referee) ; Koton, Jaroslav (advisor)
Dizertační práce se zabývá návrhem nového algoritmu řízení handoveru v rámci protokolu Mobile IPv6, který umožní nasazení tohoto protokolu v leteckých datových sítích. Existující algoritmy řízení handoveru sice dosahují dostatečné výkonnosti v konvenčních pozemních bezdrátových sítích disponujích velkou šířkou pásma a nízkou latencí, jako jsou WiFi nebo UMTS, ale jak ukazuje tato práce, nasazení těchto algoritmů prostředí leteckých datových sítí nepřináší očekávané výhody. Analýza ukazuje, že v úzkopásmových leteckých sítích trpí tyto algoritmy řízení handoveru velkou latencí a způsobují značnou režii. Nový algoritmus řízení handoveru v MIPv6 navržený v této práci je založený na jednoduché myšlence: ''Já jsem letadlo, já vím, kam letím!'' To znamená, že pohyb letadla není náhodný, ale vysoce předvídatelný. Díky tomu je možno předvídat handovery mezi přístupovými sítěmi podél očekávané trajektorie letadla a vykonat nezbytné operace pro přípravu handoverů již na zemi, kde je letadlo připojeno k širokopásmové síti letiště. Tato dizertační práce dále uvádí porovnání existujících algoritmů řízení handoveru s nově navrženým pomocí analytické metody ohodnocení handoveru. Díky tomu je možno kvantifikovat výhody, které nový algoritmus přináší a taktéž popsat slabiny algoritmů existujících.
New Mobility Trends in Data Networks
Skořepa, Michal ; Róka, Rastislav (referee) ; Bešťák, Robert (referee) ; Koton, Jaroslav (advisor)
Dizertační práce se zabývá návrhem nového algoritmu řízení handoveru v rámci protokolu Mobile IPv6, který umožní nasazení tohoto protokolu v leteckých datových sítích. Existující algoritmy řízení handoveru sice dosahují dostatečné výkonnosti v konvenčních pozemních bezdrátových sítích disponujích velkou šířkou pásma a nízkou latencí, jako jsou WiFi nebo UMTS, ale jak ukazuje tato práce, nasazení těchto algoritmů prostředí leteckých datových sítí nepřináší očekávané výhody. Analýza ukazuje, že v úzkopásmových leteckých sítích trpí tyto algoritmy řízení handoveru velkou latencí a způsobují značnou režii. Nový algoritmus řízení handoveru v MIPv6 navržený v této práci je založený na jednoduché myšlence: ''Já jsem letadlo, já vím, kam letím!'' To znamená, že pohyb letadla není náhodný, ale vysoce předvídatelný. Díky tomu je možno předvídat handovery mezi přístupovými sítěmi podél očekávané trajektorie letadla a vykonat nezbytné operace pro přípravu handoverů již na zemi, kde je letadlo připojeno k širokopásmové síti letiště. Tato dizertační práce dále uvádí porovnání existujících algoritmů řízení handoveru s nově navrženým pomocí analytické metody ohodnocení handoveru. Díky tomu je možno kvantifikovat výhody, které nový algoritmus přináší a taktéž popsat slabiny algoritmů existujících.
Mobile IPv6 handover analysis
Klügl, Richard ; Hošek, Jiří (referee) ; Skořepa, Michal (advisor)
This master’s thesis is focused on IP mobility support for mobile users and their devices in IPv6-based wireless networks. Then the Mobile IPv6 (MIPv6) protocol was proposed for this purpose and that is also the main objective of the thesis. This consists of several basic sections and is organized as follows: The first one deals with the overview of the function of Mobile IP, which enables the mobility of nodes around the Internet, without a change of their original IP address. Moreover there are introduced the primary differences between MIPv6 and its previous version – i.e., MIPv4, proposed for IPv4-based environment. The second chapter of the master’s thesis thereafter describes detailed information about all the most important mechanisms and features of Mobile IPv6 and this way tries to explain principles of its functioning. Further the thesis analyses some of proposed MIPv6 extensions – i.e., Hierarchical Mobile IPv6 (HMIPv6), Mobile IPv6 Fast Handover (FMIPv6) a Fast Handover for HMIPv6 (F-HMIPv6) protocols, and mainly aim at signaling process during the handover of a mobile node. In the last main section of the master’s thesis an analytical method to evaluate the performance of IPv6-based mobility management protocols was proposed. Subsequently, this method is applied on the protocols which were mentioned above and are studied the effects of various network parameters on the performance of these protocols.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.