National Repository of Grey Literature 2 records found  Search took 0.00 seconds. 
Functionning and activities of the agency CzechTrade in France
KOPŘIVOVÁ, Monika
Cílem této bakalářské práce je pojednat o agentuře CzechTrade a o činnosti jejího zastoupení ve Francii. Autorka považuje za nezbytné zasadit agenturu do kontextu zahraničního obchodu, proto je první část práce věnována zahraničnímu obchodu, zahraničně-obchodní politice ČR a státní podpoře exportu. Na druhou kapitolu zaměřenou na rámcové představení agentury navazuje kapitola třetí, která se věnuje jejímu konkrétnímu francouzskému zastoupení a specifikům činnosti pařížské kanceláře. Poslední část se zabývá česko-francouzskými obchodními vztahy a jejich vývojem v posledních letech. Zvláštní pozornost je věnována jejich ekonomickému prostředí se zaměřením na průmysl, který tvoří základ vzájemného obchodu. Na závěr je zhodnocen význam agentury v obchodních vztazích mezi Českou republikou a Francií.
Zvláštnosti profesní etikety a obchodního protokolu Francie
Veselá, Jana ; Gullová, Soňa (advisor) ; Müllerová, Františka (referee)
This theses describes specialities of professional etiquette and business protocol in France. The aim of this theses is to provide comlete view of rules of behaviour in business relations with French business partners primarily because of the fact that France has become, during last 15 years, an importat business partner of the Czech Republic. The first chapter defines terms professional etiquette and business protocol in general and chracterizes basic French qualities. The second chapter is dedicated to specialities of professional etiquette in France. It is focused on character of French companies, work etiquette, business trips and business negotiations with French business partners as well. The third chapter is concentrated on business protocol in France which means the rules of etiquette that should be followed during business negotiations with the French. It describes forms of introdictions, addressings, the rules of written and oral etiquette as well as the rules of dressing and dining. The fourth chapter is devoted to France and to the Czech-French business relations. The aim of this chapter is to shortly characterize the situation of France in the international trade and developing business relations between France and the Czech Republic.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.