National Repository of Grey Literature 8 records found  Search took 0.01 seconds. 
iOS Game
Dohnal, Jakub ; Zachariáš, Michal (referee) ; Angelov, Michael (advisor)
This bachelor thesis is focused at the multiplayer games development. First chapters discuss the use of the game development tools and frameworks, specifically Cocos2d and Sparrow. After this introduction to the development for the iOS platform, study describes the commu- nication between multiple devices, high latency problems and various network architectures. The succeeding chapters describe a design and implementation of a simple multiplayer game based on the Game Center social service. The end of this thesis reviews the user tests and the results of a survey on the multiplayer gaming on mobile devices. 
Design and Implementation of Applications for the Platform iOS
Pospíšil, Lukáš ; Dvořák, Jiří (referee) ; Dvořák, Jiří (advisor)
The work deals with design and implementation of application for IOS platform using modern programming tools such as cocos2D framework and Xcode.
iOS Game
Mičiak, Tomáš ; Žák, Pavel (referee) ; Angelov, Michael (advisor)
The first two chapters of this bachelor thesis discuss various options for the game devel- opment on the iOS platform. Succeeding chapters describe design and developments of a simple multiplayer racing game. This study is primarily focused on comfortable and intu- itive game controls. It discusses and implements multiple concepts. In the multiplayer mode devices communicate via bluetooth network. The conclusion reviews the implementation results, evaluates the user survey and discusses possible improvements. 
Augmented Reality in CAVE
Kolčárek, Michal ; Beran, Vítězslav (referee) ; Herout, Adam (advisor)
Tato práce se zaměřuje na technologii Cave Automatic Virtual Environment a konkrétně pak na využití principů rozšířené reality v tomto prostředí. Dává si za cíl odpovědět na otázku, zdali je možné použít v prostředí CAVE existující frameworky pro rozšířenou realitu, konkrétně ty, pracující na platformě iOS. Hlavní důraz je kladen na rozpoznávání markerů v tomto prostředí a na zvýšení přesnosti jejich rozpoznání. Práce odpovídá na množství otázek z této oblasti, jako jaké markery je vhodné použít, jaké jsou omezení a největší obtíže. Výstupem je demonstrační aplikace, pracující na platformě iOS, která v je prostředí CAVE otestovaná a plně použitelná. Tato aplikace by měla vylepšit uživatelský vjem z prostředí CAVE tím, že mu poskytne dodatečné informace a také základní možnosti interakce se zobrazenými objekty.
iOS Game
Mičiak, Tomáš ; Žák, Pavel (referee) ; Angelov, Michael (advisor)
The first two chapters of this bachelor thesis discuss various options for the game devel- opment on the iOS platform. Succeeding chapters describe design and developments of a simple multiplayer racing game. This study is primarily focused on comfortable and intu- itive game controls. It discusses and implements multiple concepts. In the multiplayer mode devices communicate via bluetooth network. The conclusion reviews the implementation results, evaluates the user survey and discusses possible improvements. 
iOS Game
Dohnal, Jakub ; Zachariáš, Michal (referee) ; Angelov, Michael (advisor)
This bachelor thesis is focused at the multiplayer games development. First chapters discuss the use of the game development tools and frameworks, specifically Cocos2d and Sparrow. After this introduction to the development for the iOS platform, study describes the commu- nication between multiple devices, high latency problems and various network architectures. The succeeding chapters describe a design and implementation of a simple multiplayer game based on the Game Center social service. The end of this thesis reviews the user tests and the results of a survey on the multiplayer gaming on mobile devices. 
Augmented Reality in CAVE
Kolčárek, Michal ; Beran, Vítězslav (referee) ; Herout, Adam (advisor)
Tato práce se zaměřuje na technologii Cave Automatic Virtual Environment a konkrétně pak na využití principů rozšířené reality v tomto prostředí. Dává si za cíl odpovědět na otázku, zdali je možné použít v prostředí CAVE existující frameworky pro rozšířenou realitu, konkrétně ty, pracující na platformě iOS. Hlavní důraz je kladen na rozpoznávání markerů v tomto prostředí a na zvýšení přesnosti jejich rozpoznání. Práce odpovídá na množství otázek z této oblasti, jako jaké markery je vhodné použít, jaké jsou omezení a největší obtíže. Výstupem je demonstrační aplikace, pracující na platformě iOS, která v je prostředí CAVE otestovaná a plně použitelná. Tato aplikace by měla vylepšit uživatelský vjem z prostředí CAVE tím, že mu poskytne dodatečné informace a také základní možnosti interakce se zobrazenými objekty.
Design and Implementation of Applications for the Platform iOS
Pospíšil, Lukáš ; Dvořák, Jiří (referee) ; Dvořák, Jiří (advisor)
The work deals with design and implementation of application for IOS platform using modern programming tools such as cocos2D framework and Xcode.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.