National Repository of Grey Literature 16 records found  1 - 10next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Blender Add-on For Conversion of Nodes to Vector Graphics
Dráber, Filip ; Milet, Tomáš (referee) ; Chlubna, Tomáš (advisor)
Tento projekt navrhuje a implementuje rozšíření pro aplikaci Blender, které umožňuje uživateli exportovat vektorovou reprezentaci uzlových grafů, které v aplikaci vytvořili. Tato technická zpráva se zabývá technickými aspekty interní reprezentace Blenderu a také různými vlastnostmi formátu SVG, který je použit pro vytvoření vektorové reprezentace. Zpráva ukazuje, jak rozšíření popisuje různé druhy uzlů a sjednocuje jejich reprezentaci. Nakonec posuzuje použitelnost a funkčnost tohoto rozšíření, které již bylo použito v akademickém prostředí.
Locus Map Extension for Communication between Units on the Battlefield
Bukas, Jozef Michal ; Rychlý, Marek (referee) ; Hranický, Radek (advisor)
Existuje mnoho systémov riadenia bojiska, ale nie sú dostupné pre širokú verejnosť. Mnohé používateľské základne by však takýto systém mohli využiť. Napríklad nadšenci milsimu, záchranné služby, prípadne poľovníci počas organizovaných poľovačiek. Cieľom tejto bakalárskej práce je vytvoriť open-source rozšírenie systému riadenia bojiska pre aplikáciu Locus Map. Samotný klient bol implementovaný ako Android aplikácia ktorá využíva Locus API na integráciu do aplikácie Locus Map ktorá dopĺňa klienta mapou a funkciamy s ňou spojenými. Samotný system používa architektúru klient-server kde komnukácia medzi serverom a klientom používa protokol WebSocket pre skoro okamžitú propagáciu dát zo serveru ku klientom. Nakoniec bol tento systém otestovaný priamo v akcií napríklad na dvoj-dňovej airsoftovej akcií.
Blender Plugin for Generating Traditional Korean Furniture
Wandrol, Vít ; Chlubna, Tomáš (referee) ; Milet, Tomáš (advisor)
Cílem této práce je vytvořit rozšíření pro platformu Blender, umožňující procedurální generování tradičního korejského nábytku. Práce se snaží zlepšit nedostatek volně dostupných řešení. Model nábytku je implementován jakožto Geometry Node modifikátor. Nábytek má více variací pro jeho jednotlivé části, což vytváří velké množství unikátních modelů. Rozšíření obsahuje několik procedurálních materiálů dřeva, vytvořené pro nábytek. Plugin také umí generovat ornamenty pomocí formálních gramatik a Blender API. Výsledné rozšíření bylo zveřejněno a je volně dostupné.
Presentations Making Blender add-on
Telmanik, Ronald ; Milet, Tomáš (referee) ; Chlubna, Tomáš (advisor)
Cieľom tejto práce je vytvoriť nástroj, ktorý umožní používateľom programu Blender vytvoriť prezentáciu vo forme snímkov. Tento proces je zvyčajne časovo náročný spôsobené najme komplexnosťou program Blender. Preto na uľahčenie tohto problém je vytvorené rozšírenie pre program Blender. Toto rozšírenie implementuje sadu nástrojov, ktoré uľahčia tvorbu a neskôr aj samotnú prezentáciu v reálnom čase. Finálny zdrojový kód rozšírenia je voľne dostupný na platforme GitHub.
Semantic Annotation of the OpenDocument Format
Nakládal, Jan ; Šperka, Svatopluk (referee) ; Schmidt, Marek (advisor)
This work is about analysis, design and implementation of application as an extension to office suite OpenOffice.org. This application allows users to view metadata RDF format found in text content and editing By using this functionality, we can see specific information about people, places or objects mentioned in the document and paste it directly into the document itself. Practical we can use this for more details information about the person used in text.
Blender add-on for Astronomical Object Generation
Hlávka, Marek ; Milet, Tomáš (referee) ; Chlubna, Tomáš (advisor)
Procedural modeling methods greatly facilitate the process of modeling 3D objects that mimic real-world elements, which needs to be performed more and more efficiently. This thesis deals with procedural modeling of astronomical objects and their modification. It also deals with design, implementation and publication of an add-on for the open-source program Blender, that enables modeling of these objects. The add-on is implemented in Python using the Blender API. As a result, Blender is extended with an interface for fast and convenient generation of astronomical objects. The published add-on is available open-source.
Data Visualization Blender Add-On
Doležal, Zdeněk ; Milet, Tomáš (referee) ; Chlubna, Tomáš (advisor)
With growing interest in visualisation techniques, possibility to extend existing 3D computer graphics software by visualisation tools arises. Thesis deals with theory of data visualisation in general, selection of suitable visualisations, design, creation and publication of an data visualisation add-on for the open-source software Blender. Thanks to this work Blender is extended using its Python API by an interface used for data loading and commonly used charts generation. The published implementation was evaluated by user survey and it is available open-source.
Blender Plugin for Erosion
Urgoš, Peter ; Chlubna, Tomáš (referee) ; Milet, Tomáš (advisor)
This bachelor thesis covers the topic of terrain erosion. The goal is to design and implement add-on for 3D graphics editor Blender, enabling erosion of objects. Resulting tool offers methods of thermal and hydraulic erosion with user configurable parameters of the simulation.
Blender Add-on for Generation of 3D Mathematical Equations
Strenková, Katarína ; Milet, Tomáš (referee) ; Chlubna, Tomáš (advisor)
This bachelor's thesis aims to create a Blender add-on, which makes the creation of 3D mathematical equations easier for users. Unlike alternative solutions, equations consist of individual editable text objects. The input data are entered in the mathematical notation of the Latex language. They are later analyzed using lexical and syntax analysis. When no faults are found, the specified mathematical equation is generated in a 3D environment. The final add-on is functional with the support of main Latex commands and is intended for public use.
Blender Add-on for Procedural Bridge Generation
Kučerová, Alžběta ; Milet, Tomáš (referee) ; Chlubna, Tomáš (advisor)
The aim of this thesis is the draft and implementation of a Blender add-on, which would simplify the process of modeling three-dimensional models of bridges while implementing a procedural approach. In contrast to already existing solutions, this implementation enables creation of multiple construction types. It also assembles select parts of the bridge either out of user’s own objects or models provided by the add-on itself. Procedural creation of geometry is implemented using Geometry Nodes as it provides many benefits over traditional methods of modeling. The final product was published and is available for free use.

National Repository of Grey Literature : 16 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.