National Repository of Grey Literature 3 records found  Search took 0.00 seconds. 
Machine Learning in Strategic Games
Vlček, Michael ; Škoda, Petr (referee) ; Smrž, Pavel (advisor)
Machine learning is spearheading progress for the field of artificial intelligence in terms of providing competition in strategy games to a human opponent, be it in a game of chess, Go or poker. A field of machine learning, which shows the most promising results in playing strategy games, is reinforcement learning. The next milestone for the current research lies in a computer game Starcraft II, which outgrows the previous ones in terms of complexity, and represents a potential new breakthrough in this field. The paper focuses on analysis of the problem, and suggests a solution incorporating a reinforcement learning algorithm A2C and hyperparameter optimization implementation PBT, which could mean a step forward for the current progress.
Inductive Controller Synthesis for POMDPs with Respect to Steady-State Properties
Jarolím, Antonín ; Kozák, David (referee) ; Češka, Milan (advisor)
Tato práce se zabývá syntézou konečných automatů pro částečně pozorovatelné Markovovské rozhodovací procesy s ohledem na vlastnosti v ustáleném stavu. Množina přípustných kontrolérů je prozkoumávána pomocí state-of-the-art syntézních metod. Metoda Abstraction-Refinement (AR) prozkoumává tuto množinu tím, že bere v úvahu rodiny kontrolérů najednou. Byl navržen nový algoritmus generující proti-příklady vzhledem ke vlastnostem v ustáleném stavu, pomocí principů metody counterexample-guided inductive synthesis. V experimentální části se porovnává metoda AR se základní one-by-one metodou. Ukáže se, že metoda AR je rychlejší o několik řádů ve většině případů, s výjimkou jednoho, kde nízké hodnoty přechodů snížily její rychlost. Není k dispozici žádný jiný nástroj, který umí provádět takovou syntézu, takže porovnání s jinými přístupy nebylo možné.
Machine Learning in Strategic Games
Vlček, Michael ; Škoda, Petr (referee) ; Smrž, Pavel (advisor)
Machine learning is spearheading progress for the field of artificial intelligence in terms of providing competition in strategy games to a human opponent, be it in a game of chess, Go or poker. A field of machine learning, which shows the most promising results in playing strategy games, is reinforcement learning. The next milestone for the current research lies in a computer game Starcraft II, which outgrows the previous ones in terms of complexity, and represents a potential new breakthrough in this field. The paper focuses on analysis of the problem, and suggests a solution incorporating a reinforcement learning algorithm A2C and hyperparameter optimization implementation PBT, which could mean a step forward for the current progress.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.