National Repository of Grey Literature 5 records found  Search took 0.01 seconds. 
PRs Methods of Libraries in Karlovy Vary Region
Němcová, Michaela ; Johnova, Radka (advisor) ; Pátek, Jiří (referee)
The theme of my work is public relations (PR), which is building links and contacts with external and internal stakeholders in the municipal and local libraries. This area of work of companies and organizations is very important for their successful operation and development and not even libraries cannot make it without public relations if they want to succeed in today's technological world, where the interest in the printed media, literature and culture in general is on the wane. The work has two parts. Introductory theory that explains the history, the nature of work, activities and tools of public relations as an effective tool of marketing organizations. Special attention will be paid to forms of PR, such as media relations, fundraising, internal PR and methods of feedback from users. Practical part is based on knowledge and personal experience from working on PR of the Regional Library of Karlovy Vary as well as methods and procedures, which are used in this institution. On their basis and on the basis of a survey conducted in libraries from Karlovy Vary region such information and evaluations will be analysed. The result of all collected information and knowledge will create a simple and transparent methodology for working in PR for municipal and local libraries.
PRs Methods of Libraries in Karlovy Vary Region
Němcová, Michaela ; Johnova, Radka (advisor) ; Pátek, Jiří (referee)
The theme of my work is public relations (PR), which is building links and contacts with external and internal stakeholders in the municipal and local libraries. This area of work of companies and organizations is very important for their successful operation and development and not even libraries cannot make it without public relations if they want to succeed in today's technological world, where the interest in the printed media, literature and culture in general is on the wane. The work has two parts. Introductory theory that explains the history, the nature of work, activities and tools of public relations as an effective tool of marketing organizations. Special attention will be paid to forms of PR, such as media relations, fundraising, internal PR and methods of feedback from users. Practical part is based on knowledge and personal experience from working on PR of the Regional Library of Karlovy Vary as well as methods and procedures, which are used in this institution. On their basis and on the basis of a survey conducted in libraries from Karlovy Vary region such information and evaluations will be analysed. The result of all collected information and knowledge will create a simple and transparent methodology for working in PR for municipal and local libraries.
Finanční analýza společnosti IVECO Czech Republic, a. s
Nazmieva, Alina ; Šušáková, Zdeňka (advisor) ; Pátek, Jiří (referee)
Jako téma bakalářské práce jsem zvolila finanční analýzu společnosti Iveco Czech Republic, a. s. Tato společnost je jedná z největších společností, podnikajících v oblasti dopravy a konkrétně výroby dopravních prostředků na evropském trhu, a proto bylo by zajímavý prozkoumat její situaci v letech 2002?2006, tedy cílem mé práce je na základě získaných výsledků posoudit finanční zdraví společnosti. Informační zdroje pro finanční analýzu jsou výroční tiskové zprávy, rozvahy, účetní závěrky, které jsou zveřejněny na webovém serveru společnosti, a ostatní oficiální informační zdroje. Tato finanční analýza je zpracovávána z externího pohledu.
Finanční analýza hospodaření společnosti Pražská teplárenská, a.s.
Cupalová, Jitka ; Šušáková, Zdeňka (advisor) ; Pátek, Jiří (referee)
V práci se zabývám finanční analýzou hospodaření společnosti Pražská teplárenská, a.s. V metodické části jsou teoreticky vysvětleny metody, které jsou v části praktické aplikovány na danou společnost. Po krátkém seznámení se společností je pomocí horizontální a vertikální analýzy rozebrána rozvaha a výkaz zisků a ztrát. Analyzován je i výkaz cash flow. V rámci poměrové analýzy počítám ukazatele rentability, aktivity, likvidity, zadluženosti a finanční páku. Následují zlatá bilanční pravidla, Altmanův index, index IN95 a ukazatel EVA. Po mezipodnikovém srovnávání následuje v závěru práce celkové zhodnocení společnosti.

See also: similar author names
10 PÁTEK, Jaroslav
2 Pátek, Jakub
10 Pátek, Jaroslav
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.