National Repository of Grey Literature 3 records found  Search took 0.00 seconds. 
Mathematical Programs for Dynamic Pricing - Demand Based Management
Hrabec, Dušan ; Karpíšek, Zdeněk (referee) ; Hoff, Arild (referee) ; Haugen, Kjetil Kare (advisor)
Tato disertační práce se zabývá vývojem, modelováním a analýzou poptávkově orientovaných úloh, které zahrnují marketingová, operační a logistická rozhodnutí. Úlohy jsou zvoleny tak, aby mohly být dále rozšířeny o koncept tzv. dynamického oceňování a jiných dynamických marketingových rozhodnutí. V práci jsou využity dvě základní poptávkově orientované úlohy: a) úloha kolportéra novin, která je zvolena pro její jednoduchou formu a která tak slouží jako nástroj pro ilustrativní ukázky rozhodovacích procesů v podobných typech úloh, a b) úloha návrhu dopravní sítě, kde jsou využity některé výsledky a znalosti získané při řešení úlohy kolportéra novin. Kolportér (či obecně maloobchodník) čelí náhodné poptávce, která může být postupně ovlivněna oceňováním, marketingovými (tj. reklamními) rozhodnutími a nakonec jejich kombinací. Poptávka obsahuje tedy náhodnou složku, která je pomocí přístupů stochastické optimalizace modelována ve specifickém tvaru (tj. aditivní či multiplikativní tvar). Závislost cena-poptávka je zachycena pomocí nelineární klesající poptávkové funkce, zatímco (vhodná) reklama vede ke zvýšení poptávky (běžně rostoucí s-křivka či konkávní funkce). Výsledky získané při řešení úlohy kolportéra novin s oceňováním jsou následně využity v úloze návrhu dopravní sítě. Tato stochastická úloha je modelována (reformulována) pomocí dvou přístupů stochastické optimalizace: wait-and-see přístup a here-and-now přístup. Jelikož tato implementace vede na lineární či nelineární celočíselnou (navíc scénářovou) úlohu, jsou v práci zmíněny taky výpočetní nástroje. Autor pro řešení používá (původní) tzv. hybridní algoritmus, což je kombinace heuristického (genetického) algoritmu a nástroje optimalizačního softwaru. Potenciální aplikace sestavených modelů, obzvláště v oblasti odpadového hospodářství, jsou diskutovány v závěrečné části disertační práce.
Game Theory in Waste Management
Eryganov, Ivan ; Hoff, Arild (referee) ; Kopa, Miloš (referee) ; Hrdina, Jaroslav (advisor)
Teorie her se zabývá temáty, jako je spolupráce, konkurence a seberegulace v prostředí, kde je zapojeno mnoho entit s protichůdnými cíly. Rozdílné zájmy jsou běžné při řešení environmentální udržitelnosti a oběhového hospodářství. Tato Ph.D. práce je věnována aplikacím teorie her v odpadovém hospodářství s důrazem na energetické zpracování nerecyklovatelného odpadu. Po úvodu je shrnuto základní pozadí teorie her, které poskytuje přehled o součásném stávu poznání. Poté jsou přezkoumány novodobé aplikace metod teorie her v problematice udržitelnosti, aby se zdůraznila aktuálnost práce. V závěru je uveden vlastní přínos autora v aplikaci nekooperativních a kooperativních her v oblasti odpadového hospodářství. Konkretně je Ph.D. práce zaměřena na hru o stanovení cen zařízeními pro energetické využití odpadů a hru o minimalizaci nákladů producentů odpadů. Jsou podrobně studovány teoretické vlastnosti těchto her. Pro řešení uvažovaných her jsou navrženy originální algoritmy pro problémy dvouúrovňové optimalizace a vytváření dynamických koalic. Výsledky případových studií ukazují racionální vyústění konfliktů a dokazují, že navrhované přístupy k uvažovaným problémům odpadového hospodářství jsou rozumné.
Mathematical Programs for Dynamic Pricing - Demand Based Management
Hrabec, Dušan ; Karpíšek, Zdeněk (referee) ; Hoff, Arild (referee) ; Haugen, Kjetil Kare (advisor)
Tato disertační práce se zabývá vývojem, modelováním a analýzou poptávkově orientovaných úloh, které zahrnují marketingová, operační a logistická rozhodnutí. Úlohy jsou zvoleny tak, aby mohly být dále rozšířeny o koncept tzv. dynamického oceňování a jiných dynamických marketingových rozhodnutí. V práci jsou využity dvě základní poptávkově orientované úlohy: a) úloha kolportéra novin, která je zvolena pro její jednoduchou formu a která tak slouží jako nástroj pro ilustrativní ukázky rozhodovacích procesů v podobných typech úloh, a b) úloha návrhu dopravní sítě, kde jsou využity některé výsledky a znalosti získané při řešení úlohy kolportéra novin. Kolportér (či obecně maloobchodník) čelí náhodné poptávce, která může být postupně ovlivněna oceňováním, marketingovými (tj. reklamními) rozhodnutími a nakonec jejich kombinací. Poptávka obsahuje tedy náhodnou složku, která je pomocí přístupů stochastické optimalizace modelována ve specifickém tvaru (tj. aditivní či multiplikativní tvar). Závislost cena-poptávka je zachycena pomocí nelineární klesající poptávkové funkce, zatímco (vhodná) reklama vede ke zvýšení poptávky (běžně rostoucí s-křivka či konkávní funkce). Výsledky získané při řešení úlohy kolportéra novin s oceňováním jsou následně využity v úloze návrhu dopravní sítě. Tato stochastická úloha je modelována (reformulována) pomocí dvou přístupů stochastické optimalizace: wait-and-see přístup a here-and-now přístup. Jelikož tato implementace vede na lineární či nelineární celočíselnou (navíc scénářovou) úlohu, jsou v práci zmíněny taky výpočetní nástroje. Autor pro řešení používá (původní) tzv. hybridní algoritmus, což je kombinace heuristického (genetického) algoritmu a nástroje optimalizačního softwaru. Potenciální aplikace sestavených modelů, obzvláště v oblasti odpadového hospodářství, jsou diskutovány v závěrečné části disertační práce.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.